Beveiligingsniveau?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2000
Berichten
688
Om een of andere duistere reden kan ik bij IE 6 , Extra, OPTIES, BEVEILIGING het niveau HOOG (dat ik niet zelf ingesteld heb) niet terugbrengen naar GEWOON. IK stel GEWOON in, maar daarna staat het gewoon weer op HOOG. De knop STANDAARD is bij INTERNET niet beschikbaar.

Hoe kan ik het terugzetten naar NORMAAL.
 
Ga naar de schuifregelaar en klik op aangepast niveau. Zet normaal neer en klik op: opnieuw instellen. Klik nu op ''OK''. Vergeet daarna niet om op toepassen te klikken.

Succes.
 
Dat doe ik, maar de knop TOEPASSEN is niet beschikbaar om op te klikken. Daarna staat dus alles weer op HOOG. Vreemd toch???

Andere mogelijkheid???

Ik heb een HIJACK-log op ASO geplaatst om te kijken of zij iets zien.

Weet jij nog iets???
 
Het volgende komt op hetzelfde neer alleen dan zonder dat de browser is geopend.
Sluit eerst alle browserschermen af.

Ga naar start->configuratiescherm->Netwerk- en Internet-verbindingen->internet-opties->beveiliging.
Probeer het op de volgende twee manieren:
- Beweeg de schuifregelaar.
- Probeer het via aangepast niveau.

Kijk ook even of de knop ''toepassen'' wel beschikbaar wordt als je de startpagina of het aantal dagen van de geschiedenis veranderd.

Succes
 
Ik denk dat ik erachter ben:

Doet SPYWAREBLASTER dit soms automatisch???

Ik kan wel de afzonderlijke ACTIVE X wijzigen.
 
Dat zou inderdaad wel is goed kunnen.
Ik gebruik het zelf niet, kan het programma wel.

Dit zijn de belangrijkste dingen die het doet:

- Prevent the installation of ActiveX-based spyware, adware, browser hijackers, dialers, and other potentially unwanted software.
- Block spyware/tracking cookies in Internet Explorer and Mozilla/Firefox.
- Restrict the actions of potentially unwanted sites in Internet Explorer.

Dus ook iets met activeX. Om die overal te blokkeren moet het beveiligingsniveau naar hoog.
 
Krijg je soms een melding in de trend van:
"Het minimale beveiligingsniveau voor deze zone is hoog."?

Heb ik ooit gehad. Lag ook aan een of ander beveiligingsprogramma (Spywareblaster misschien).
Ik heb toen overal terug op standaard geklikt en toen was het over. Ben ook overgeschakeld op Firefox. Da's ook een optie (hihi).;)

James:)
 
Beveiliging

Hallo Pablo,

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Kon de beveiliging ook niet op Normaal zetten, sprong steed weer terug naar hoog.
Het volgende: Download HitmanPro
www.hitmanpro.nl
Installeer deze en draai hem.
Kijk hierna in de lijst van Hitmanpro en je zult zien dat deze de beveiliging weer op Normaal heeft gezet.
Tenminste bij mij.
Suc6
Gr Joop
 
Geplaatst door James007
Krijg je soms een melding in de trend van:
"Het minimale beveiligingsniveau voor deze zone is hoog."?

Heb ik ooit gehad. Lag ook aan een of ander beveiligingsprogramma (Spywareblaster misschien).
Ik heb toen overal terug op standaard geklikt en toen was het over. Ben ook overgeschakeld op Firefox. Da's ook een optie (hihi).;)

James:)

Geplaatst door Mammoth
Hallo Pablo,

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Kon de beveiliging ook niet op Normaal zetten, sprong steed weer terug naar hoog.
Het volgende: Download HitmanPro
www.hitmanpro.nl
Installeer deze en draai hem.
Kijk hierna in de lijst van Hitmanpro en je zult zien dat deze de beveiliging weer op Normaal heeft gezet.
Tenminste bij mij.
Suc6
Gr Joop

Dat ligt niet aan een ander programma maar aan Windows XP Service Pack II!

HitmanPro verandert hier niets aan.
 
Beveiliging

Hallo XP_PC,

Bedankt voor je reactie.

Maar hoe kan het dan dat ik in de beveiliging Het Internet deze niet op Normaal kon zetten?
Elke keer wanneer ik hem op normaal zette sprong deze terug naar Hoog en standaard was ook niet aan te vinken.
Nadat ik Hitmanpro gedraaid had stond deze wel op normaal. Hitmanpro meldde dat hij deze op Normaal had gezet, wat mij absoluut niet lukte. Wat kan dan de oorzaak geweest zijn?
Gr Joop


Dat ligt niet aan een ander programma maar aan Windows XP Service Pack II!

HitmanPro verandert hier niets aan. [/B][/QUOTE]
 
Ligt eraan; sinds SP II springt deze terug naar hoog voor beveiliging. Maar je krijgt hier ook een melding van.

Wanneer dit niet door SP II veroorzaakt is kan het ook komen door een 3th party programma, zoals james al zei. In dat geval haalt HMP gewoon zijn instellingen weg.
 
Beveiliging

Blijf het een vreemde toestand vinden, dat van James had ik ook al gelezen, maar James kon alles weer op standaard instellen maar dat wilde bij mij ook niet. En Spywareblaster heb ik nooit geinstalleerd gehad, wel ad-aware en spybot. Ben achteraf blij dat ik Hitmanpro heb geinstalleerd en dat deze de boel weer goed heeft gezet, want het lukte mij echt niet. Hiervoor ik kon b.v. InstallPhotoXP van messenger niet installeren omdat de beveiliging op Hoog stond. Maar alles is nu tenminste weer goed.
Bedankt voor je reactie.
Gr Joop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan