Beveiligingsrisico

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Deze week krijg ik iedere keer als ik mijn PC heb opgestart de melding:
" Uw computer loopt mogelijk een beveiligingsrisico. Automatische update is uitgeschakeld. Klik op deze ballon als u het probleem wilt oplossen". Als ik op de ballon heb gedrukt krijg ik een normaal scherm van het beveiligingscentrum in mijn configuratiescherm maar ik vind het vervelend dat ik iedere keer weer opnieuw op de ballon moet drukken. Hoe kan ik van dit probleem afkomen?

Theo

In het beveiligings centrum kun je aangeven geen meldingen meer te willen. Linker kolom de onderste optie aanklikken en in het volgende scherm de vinkjes weghalen.

crash
In de linkerkolom is het onderdeel meldingen van beveiligingscentrum instellen in het grijs afgebeeld. Als ik er naar toe ga krijg ik geen reactie. Waar komt dat door?

Daar heb ik eerlijk gezegd geen antwoord op.:o

Bij mij is dat ook grijs, maar dat komt omdat ik het beveiligingscentrum het uitgeschakeld. Dat zou bij jou ook het geval kunnen zijn (onlogisch dat je dan nog wel veiligheidsmeldingen krijgt). Dit kun je als volgt checken:

Start/uitvoeren, intikken: services.msc ENTER

Rechtsklik op 'Security Center' en kies voor eigenschappen. Kijk wat er bij 'Status van de Service' staat. Als daar 'Gestopt' staat kies dan voor starten. Nu zou je bij de beveiligingsmeldingen kunnen.

Wil je het beveiligingscentrum altijd aktief hebben kies dan onder 'Opstarttype' voor 'automatisch'. :)

Het uitschakelen van de Windows balonnen kun je doen met <a href="http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45a6-b352-839afb2a2679/TweakUiPowertoySetup.exe" target="_blank">TweakUi:</a>

Aan de linkerkant klik je één keer op 'Taskbar'. Vink in het rechterschermpje de optie 'Enable balloon tips' uit.:)

Laatst bewerkt:
Het opstarttype bij Securitycenter staat bij mij al op automatisch. Dus daar hoef ik niets aan te veranderen.

Het grappige is nu wel dat ik nadat in bij services.msc het securitycenter heb gestart de opmerking over het instellen van de melding in het beveiligingscentrum wel ineens blauw zijn. Nu heb ik het vinkje kunnen weghalen. Ik ga zo kijken of dat tot een goed resultaat leidt. Bedankt zover voor de aanbevelingen.

Het is opvallend dat nu ik mijn PC opnieuw heb opgestart ik niet meer de melding krijg over de automatische update. Het probleem lijkt nu dus opgelost te zijn. Bedankt daarvoor.

Hallo

Ik ben nieuw op dit forum en heb een soortgelijk probleem. Bij mij geeft hij ook de melding, maar als ik dan de updates op automatisch inschakel, schakelt ie ze automatisch weer uit als ik de computer opnieuw start en geeft ie dezelfde foutmelding.

Nu heb ik via services.msc al geprobeerd om de updates op automatisch te zetten, maar als ik dat doe, staat er "bezig met stoppen". Als ik dan de lijst ververs, staan de automatische updates weer uit.

Wat kan ik hieraan doen?

Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan