Beveiligingssleutel of wachtwoordzin word gevraagd!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rossi30

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2008
Hallo, ik heb een vraagje over het volgende probleem!

Naast een vaste computer (desktop) hebben wij sinds kort 2 nieuwe laptops erbij (met vista) :). Op deze laptops willen wij draadloos internet hebben, dus hebben wij een Sitecom 300N 2x router gekocht.

Ik heb de router achter het ziggokasje (die wij al hadden voor onze vaste internetverbinding) geplaatst en de vaste internetkabel van de desktop in de router gestopt.
daarna heb ik de laptop van mijn vrouw geinstalleerd en kreeg binnen no-time een draadloze internet verbinding :). En internet op de desktop (met xp) deed het ook perfect.

De dag erna heb ik mijn laptop geinstalleerd en kreeg ik ook gelijk internet, maar toen ik daarna op m`n vrouw d`r laptop keek kreeg ik bij haar geen internetverbinding meer en vraagt hij naar een BEVEILIGINGSSLEUTEL of WACHTWOORDZIN :confused::(??? (de desktop computer heeft gelukkig ook nog steeds internet)
Ik heb alle codes die op achter op de router staan geprobeerd en alle denkbare eigen wachtwoorden, maar allemaal zonder resultaat.
Heb ook gecontroleerd of de instellingen op haar laptop gelijk staan met die van mij en dat klopt ook allemaal wel geloof ik.

Heeft iemand een idee hoe ik achter die beveiligingssleutel of wachtwoord zin kan komen. Is dit bijvoorbeeld ergens op te halen in mijn laptop die wel draadloos internet heeft.
Of kan er misschien een instelling verkeerd staan.

Alvast bedankt voor je/jullie reactie, gr Michel

als je in je router bij security of iets dergelijks de beveiliging in steld dws type versleuteling bv wpa2 kun je daar ook een wachtwoord in stellen

dan heb je op de verbindende pc het volgende nodig

ssid
type versleuteling
en het wachtwoord dat is alles

hoe heb je je router ingesteld ?
wat heb je al gedaan
wat is er presies niet gelukt ?
welke beveiliging heb je gebruikt ?

Hoi bedankt voor je reactie :). Ik ben op mijn laptop die een internetverbinding had, via http//192.....enz in mijn router gekomen en heb daar de wachtwoordsleutel gevonden die gevraagt werd op onze andere laptop.
Ik heb deze code ingevoerd en heb nu ook op die laptop een draadloze internetverbinding :D
Dus het probleem is opgelost, maar bedankt voor de snelle hulp en reacties.

Gr, Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan