beveiligingssleutel of wachtwoordzin

Status
Niet open voor verdere reacties.

magnolia40

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
hallo allemaal.

ik denk dat de vraag hier al 100 duizend keer gesteld is,maar ik kom er nog steeds niet uit ondanks ik hier al genoeg gelezen heb....:o

ik wil een 2e laptop aansluiten op ons draadloos net werk,en hij blijft vragen om een beveiligingssleutel of wachtwoordzin. bij mijn weten heb ik dit nooit gedaan en toen ik vorig jaar de 1e laptop wilde aansluiten was het zo gepiept,en ook zonder die beveiligingssleutel of wachtwoordzin. ik ben ook al in de router geweest,maar daar zie ik het wachtwoord staan in sterretjes...:shocked:. ik ben niet zo ervaren dat ik daar iets mee kan.

ik word helemaal gek van dat zoeken en breek mijn hoofd er over.....:mad::mad:

ik heb een netgear router. en een hp laptop.

hoor heel graag reactie's......:D

Sterretjes

Als je wel in de router kunt met je een PC. Het liefst met een utp kabel, kun je het wachtwoord opnieuw instellen.

Dan wel onthouden want draadloos kom je er dan niet meer in als je het wachtwoord niet weet.

Let op!!
Vaak kun je kiezen om het wachtwoord als ascii reeks te geven.
Dan kun je alle toetsen gebruiken.
Invoer als HEX kent alleen 0 tot 9 en A,B.C,D,E en F

ik kom zeker wel in de router.......maar ik zie daar het wachtwoord in sterretjes staan en daar schiet ik dus niets mee op. kan ik dat wachtwoord daar zo veranderen??? zonder dat ik problemen ondervind op de andere laptop en pc's? heb nl geen zin om het hele netwerk om zeep te helpen,dan gaat de laptop zo de deur uit......:mad:

Je wachtwoord

Je zul bij alle draadloze verbindigen gevraagd worden het wachtwoord op te geven.
Dat komt omdat je laptop het wachtwoord onthoudt, maar als jij het veranderd kan hij niet meer aanmelden en dus om het wachtwoord vragen.

Let op!!
Er zijn routers die je vragen het oude wachtwoord te geven voordat je het nieuwe kunt invoeren. Dan is alleen een fabrieks reset instaat om een nieuw wachtwoord te maken.

Op portforward.com kun je de standaard wachtwoorden en adressen vinden.

hallo,bedankt voor je antwoord. ik heb net op die site gekeken,maar mijn netgear staat er niet tussen.....:mad: de GB 111 -2ESNLS. Dat staat op de doos.

is er geen enkele mogelijkheid om dit de doen? ik heb idd al gekeken om het wachtwoord te veranderen,maar idd word het oude gevraagd. die ik dus niet weet.

we zitten er ook aan te denken dat mss iemand anders het versleuteld heeft,ik heb nl nooit een beveiliging er op gezet,puur omdat ik niet weet hoe dat moet.......:o

Kijk eens op de router zelf

Je kunt het beste op de router zelf kijken. Heb nog niet mee gemaakt dat er een router was die er niet in stond.

Ik denk dat je een CD had die alles voor je geregeld heeft tijdens installatie.
Als iemand jou wachtwoord veranderd, merk je dat snel, dan kom je er zelf niet meer in.

Eric.:thumb:

Je kunt het beste op de router zelf kijken. Heb nog niet mee gemaakt dat er een router was die er niet in stond.

Ik denk dat je een CD had die alles voor je geregeld heeft tijdens installatie.
Als iemand jou wachtwoord veranderd, merk je dat snel, dan kom je er zelf niet meer in.

Eric.:thumb:

klopt,ik had een cd,maar deze laptop waar ik nu sinds vorig jaar op draai ,had geen cdtje nodig,die draaiide binnen 5 minuten draadloos. en bij mijn weten zonder beveiligingssleutel.......

de 2e laptop wil dus niet,en dat cdtje draait niet op vista......(1e laptop is ook vista)

ik ga op de router zelf kijken....bedankt!!

idd staat het juiste netgear onderop en zit er in op portforword. maar nu zie ik spelletjes staan? ik wil alleeen standaard wachtwoorden weten......

ben mss blond,maar waar moet ik zoeken???

Sorry maar

Wat staat er dan, dan kan ik voor je kijken.

Je mag ook zelf in de "router section" zoeken.
Wat je neemt als voorbeeld maakt niet uit.
Ze beginnen allemaal met adres, inlognaam en wachtwoord, om in de router te komen.
Dat zijn dus de standaard inlognaam en wachtwoord, dat je krijgt na een reset.

Wat staat er dan, dan kan ik voor je kijken.

Je mag ook zelf in de "router section" zoeken.
Wat je neemt als voorbeeld maakt niet uit.
Ze beginnen allemaal met adres, inlognaam en wachtwoord, om in de router te komen.
Dat zijn dus de standaard inlognaam en wachtwoord, dat je krijgt na een reset.

de router is de WGR 614v6 een netgear. ik lees daar dat je een static ip adres moet nemen of veranderen. ik durf dat niet zomaar,ben niet zo'n held met computers of netwerken. ik bedoel met bovenstaande dat portforward.com.

en ik heb al meerdere malen in de router gekeken,maar daar word ik niets wijzer uit. het wachtwoord en gebruikers naam weet ik wel van dat,inderdaad het standaard gebeuren.

bedankt!!

Zal je op weg helpen

Er staat:

Open a web browser like internet explorer or Netscape. Enter the ip address of your router in the address bar of your browser. In the picture above the address bar has http://www.google.com in it. Just replace all of that with the ip address of your router. By default the ip address should be set to 192.168.1.1.

en

You should see a box prompting you for your username and password. Enter your username and password now. By default the username is admin, and the password is password. Click the Ok button to log in to your router.

Daarna volgt een verhaal wat je moet doen als je de optie die je gekozen hebt wilt instellen. Maar dat wil je niet, dus een vast IP adres opgeven doe je niet.

Het enige dat je wilde weten is:
het ip adres: 192:168.1.1
standaard username: admin
standaard wachtwoord: password

Deze info heb je nodig omdat je na een reset niet meer in je router kan komen zonder deze gegevens.

Een reset kun je soms geven:
Door een paperclip door het reset gaatje te duwen (niet te hard hoor)
Door de spanning er af te halen
of door in de router iets aan te klikken wat lijkt op "factory defaults"

Daarna zul je wel weer je draadloze beveiliging moeten in stellen denk ik.

Succes,

Eric:thumb:

Laatst bewerkt:
nogmaals bedankt voor je reactie's. dat router verhaal is mij duidelijk en wist ik ook al. de wachtwoorden voor daar waren ook al bekend.

ik wil gewoon het wachtwoord voor de beveiligingssleutel. nu kom ik niet het net op en is de laptop nutteloos. dit is toch te gek voor woorden?? moet ik een provider benaderen?? hoe kom ik in godsnaam aan die beveiligingssleutel????

ik weet het niet meer.........:mad:

opnieuw

Je kunt die jongens die op de helpmijdag een demonstratie gaven vragen hoe je je eigen wachtwoord moet kraken.

Er is geen wachtwoord voor je beveiligingssleutel.
Als je het modem reset, is alles standaard en staat zover mij bekend de beveiliging van draadloos uit. Daar kun je dan zelf een wachtwoord =sleutel opgeven. Ook zul je kunnen kiezen voor de soort beveiliging die je wilt.

Hoop dat het zo duidelijk is.

Klopt het dat je de router nog steeds niet hebt gereset !!
Want je komt er met je laptop pas in na een reset. Dat lijkt me logisch.

Laatst bewerkt:
het is opgelost. door een ontzettend dom iets. het ww staat onderop de router en kon het niet invoeren door de capslock. hebben dus gewoon de shift ingedrukt gehouden en hij pakte het ww....dom geluk dus en heel veel werk voor niets......

maar bedankt voor al jullie reacties,heb er toch wel beetje aan gehad! en weer wat geleerd!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan