beveiligingssleutel

Status
Niet open voor verdere reacties.

amitheas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 dec 2009
Berichten
3
hey

in onze gemeenschapswoning zijn er 2 mensen die problemen hebben met het invoeren van de beveiligssleutel
de eerste kan maar maximum 8 digits ingeven en de ander krijgt steeds de melding: 1: gebruikersnaam 2: paswoord en dan nog een andere melding!
ik heb hier algeprobeerd om de ssid van de router in te geven en dan de beiligssleutel maar niets helpt?
weet iemand hier raad mee!
de rest van de 5 bewoners hebben geen problemen
 
Dit is niet zo simpel als het lijkt.
Ten eerste kan degene die de routerconfiguratie heeft ingesteld, specifieke pc's d.m.v. een MAC-adres, expliciet toegang hebben verleend tot de verbinding. Staan die 2 pc's daar niet bij dan kom je er niet in.
Ten tweede moet je het juiste beveilingsnivo kiezen dat op de router is ingesteld (WEP,WPA,WPA2 enz) kortom je moet op een v.d. andere pc's,die wél verbinding heeft,ff kijken hoe dat is ingesteld bij eigenschappen v.d. netwerkverbinding.
Het makkelijkst is degene die het hele netwerk heeft ingesteld/aangesloten te vragen.
Edit: ik neem aan dat die 2 mensen er later bij zijn gekomen en nog nooit verbonden zijn geweest?
 
Laatst bewerkt:
ik heb het netwerk hier in huis zelf beveiligd! de router is een linksys zelf ben ik maar een bescheiden computertechneut
ik heb er een wep sleutel opsteken waar ik net ook al heb gelezen dat het niet zo een beste keuze was blijkbaar
maar er zijn hier ook mensen in huis met xp als besturingssysteem.

maar het geen dat ik zo raar vind dat bij computer 1 een nieuwe laptop gekocht in de states dat hij perfect draadloze netwerken vind en ook onze linksys maar dat ik daar maar een beveiligingssleutel kan ingeven van 8 digits en de onze heeft er 10.
bij de andere die op vista draaid krijg ik een heel ander ding dan vraagt hij achter gebruikers naam ed daar had ik nog nooit van gehoord!
 
Ja sorry ik wist natuurlijk niet dat je dat zelf hebt geconfigureerd,aangezien ik Vista grotendeels heb overgeslagen weet ik daar niet zoveel van dus kan ik je daarover ook geen zinnig advies geven ook niet wat betreft die Amerikaanse laptop wellicht dat er andere forumgebruikers zijn die je hiermee verder kunnen helpen.
Succes in ieder geval.
 
SSID = naam voor het netwerk
WPA Algorithms = TKIP
WPA Shared Key = paswoord voor het net werk.

dan moet het wel lukken
 
@ Janschok:
Dit topic is van oktober 2010 en dus reeds met pensioen.
Mag met rust gelaten worden.

Daarom een hangslotje erop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan