• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiligingsstatus van cellen visualiseren in een werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

sherpa14

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2004
Berichten
230
Bij een complex werkblad is het vaak heel lastig om bij het bewerken van formules e.d. te weten of de cel nu wel of niet geblokkeerd werd. Om te bewerken moet de beveiliging afgenomen worden, dus dan is het niet makkelijk om na te gaan of je met een geblokkeerde cel aan het werken bent of niet. En vaak moet je achteraf constateren dat je een aantal vellen vergeten bent. Frustratie ten top dus.
Ik zoek me suf om een oplossing te vinden om met een paar toetsaanslagen een overzicht van het blad te hebben om de status van de ingestelde beveiliging van de cellen (geblokkeerd of niet) kan visualiseren, vb in een kleur. Bestaat daar een oplossing voor?

Mijn dank voor uw suggesties.
excel 2013/2019
 
Misschien de cellen een kleurtje geven?
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    ActiveSheet.Unprotect "sherpa14"
    For Each cl In ActiveSheet.UsedRange
        If Not cl.Locked Then cl.Interior.Color = 15132391
    Next cl
    ActiveSheet.Protect "sherpa14"
End Sub

Dat kan je natuurlijk ook bij het instellen van die cellen al doen.
 
Laatst bewerkt:
@edmoor Okee, ... wil je kort uitleggen wat ik moet doen met die code. Ik veronderstel dat dit Visual Basic is, en daar ben ik niet zo in thuis. Mijn excuses.
 
Als je de betreffende cellen bij het deblokkeren al een kleurtje geeft heb je geen code nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan