beveiligingsteken naast pictogram verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

duuren1974

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2005
Op mijn PC (vista) heb ik het fotobeheer programma van de Aldi geïnstalleerd. Nu blijft er bij het pictogram op het bureaublad een 'beveiligingstekentje' van Windows staan. Zal er wel mee te maken hebben dat het programma (in de ogen van Windows) niet veilig is.

Hoe krijg ik dit weg?

Zie bijlage (jpeg) voor het huidige pictogram...

Bijlagen

• pictogram.jpg
    pictogram.jpg
    3,4 KB · Weergaven: 75
ik denk dat als je uac uitschakeld dat het tekentje ook weg zal zijn...
Ik denk dat dat tekentje staat voor dat je het moet uitvoeren als administrator

Als administrator uitvoeren verandert niets aan het pictogram. Overigens werkt het programma wel.

Waar staat 'uac' voor? En hoe schakel je dat uit? En wat voor consequenties heeft dat dan verder?

Het is overigens niets waarvan je je iets moet gaan aantrekken maar ik begrijp dat je dit omwille van het zicht misschien liever weg wilt hebben.

UAC = Users account control(gebruikersaccountbeheer) --> dit regelt bijvoorbeeld dat je elke keer op doorgaan moet klikken als je iets installeert enz.

Als je het dus uitschakeld ben je van al die vervelende meldingen ook al af.

Volgens sommigen is uac uitzetten van gevolg tot iets minder beveiliging maar in mijn ogen is uac gewoon beveiliging tegenover jezelf zodat je niet zomaar op elk uitvoerbaar bestand ok gaat drukken en zo virussen kan installeren, je hebt het zowiso altijd zelf in de hand en met uac aan kan je nog altijd virussen installeren door onoplettenheid.
Bij mij staat uac trouwens al altijd uit en nog nooit problemen gehad met virussen of spyware.

dan, uac uitzetten kan op verschillende manieren maar de gemakkelijkste vind ik met tweakuac(meer uitleg daarover staat ook op die site)

Het irritante 'schildje' is er niet door verdwenen. Wel de enorme ergernis van al die pop-up schermpjes bij alles wat maar half 'verdacht' is.

Bedankt voor deze tip! :)

Alleen mijn 'vraag' is nog steeds niet beantwoord... :rolleyes:

ben blij dat jij dan ook van die pop-ups vanaf bent :P

maar ik dacht dat het aan uac lag...
kijk eens naar de eigenschappen van dat icoontje, zijn deze anders (vooral in het tabblad beveiliging dan) dan andere icoontjes?

Is er inmiddels iemand die weet hoe je van het 'schildje' afkomt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan