Beveiligingsupdate van Apple lost groot aantal kwetsbaarheden op...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Beveiligingsupdate van Apple lost groot aantal kwetsbaarheden op

Datum: 2005-03-22
Programma: Safari, AFP Server, Bluetooth Setup Assistant, Core Foundation, Cyrus IMAP, Cyrus SASL, Mailman
Versie: -
Besturingssysteem: Mac OS X

Korte omschrijving
Apple heeft een beveiligingsupdate uitgebracht die een groot aantal kwetsbaarheden opgelost. Wij raden u aan deze spoedig te installeren.

Wat kan er gebeuren?
Omdat deze beveiligingsupdate van Apple oplossingen bevat voor meerdere programma's is het zeer waarschijnlijk dat het ook op uw computer betrekking heeft.

Bijvoorbeeld, als u gebruik maakt van Safari kunt u worden misleid tot het openen van een website met schadelijke inhoud.

De andere kwetsbaarheden die in deze beveiligingsupdate worden opgelost hebben betrekking op andere programma's en kunnen uiteenlopende gevolgen hebben, van het vastlopen van programma's tot het "afluisteren" van gegevens op uw computer.

Hoe weet ik of mijn computer kwetsbaar is?
Als u gebruik maakt van het Mac OS X besturingssysteem bevat uw computer in principe altijd de programma's waarvoor deze beveiligingsupdate bedoeld is. Sommige daarvan kan uw computer gebruiken zonder dat u het merkt. Om die reden raden wij u aan om deze beveiligingsupdate te installeren.

De beveiligingsupdate bevat oplossingen voor de volgende programma's:
AFP Server, Bluetooth Setup Assistant, Core Foundation, Cyrus IMAP, Cyrus SASL, Mailman, Safari

Hoe verhelp ik de kwetsbaarheid?
U verhelpt de kwetsbaarheden door de beveiligingsupdate te installeren.

U kunt MAC OS X automatisch up-to-date houden met behulp van "Software Update". Als u dit doet, installeert uw computer deze update automatisch.

U kunt de beveiligingsupdate ook zelf handmatig downloaden en installeren van de volgende locatie:

Mac OS X Client:
http://www.apple.com/support/downloads/securityupdate2005003client.html

Mac OS X Server:
http://www.apple.com/support/downloads/securityupdate2005003server.html

Waar vind ik meer informatie?
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301061
Bron: waarschuwingsdienst.nl

Apple trekt security update wegens problemen terug

Dinsdag kwam Apple met Security Update 2005-003 dat een aantal lekken in Mac OS X 10.3.8 en Mac OS X Server 10.3.8 verhielp. Het bedrijf heeft de server versie van de update wegens compatibiliteitsproblemen met Safari weer teruggetrokken. De problemen zouden mogelijk veroorzaakt worden door aanpassingen aan de IMAP en APOP e-mail service. Wanneer de aangepaste update weer gedownload kan worden is niet bekend. Meer informatie over de probemen is op deze pagina te vinden.

Tevens laat Apple via APPLE-SA-2005-03-24 weten dat er een lek in Java Web Start door Sun is gemeld. Het lek is al een week bekend en ook al lang verholpen in Security Update. Gebruikers die deze update nog niet geinstalleerd hebben wordt aangeraden dit alsnog te doen. Bron: security.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan