beveiligingsvraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanja1968

Meubilair
Lid geworden
29 sep 2002
Hoi allemaal,

Domme vraag van mij, maar hier ben ik helemaal niet in thuis.

Eerst even vooraf: Toen ik host was (met crosslinkcable, beide pc's xp) was ik "stealth" bij www.grc.com bij Shields UP. Nu ben ik gast en ik heb mijn interne firewall aanstaan, heb nog een andere firewall geinstalleerd, maar ik blijf "blauw"met oa de rpc poort open.
((Inmiddels heb ik heb zone alarm eropgehad (met de goede uitleg van gezina), maar ik blijf een hopeloos geval..... ik weet niet op wat ik moet toelaten of niet.(heb zone alarm voor de 5de keer geloof ik verwijderd)

Hoe kan ik op een MAKKELIJKE manier zorgen dat die foute poorten dicht zitten? En zonder dat ik last heb met mijn p2p programma's? Want het grootste probleem is dat ik niet kan downloaden als ik een programma als zonealarm aan heb staan.

Alvast bedankt

Nogmaals...hier heb ik geen kaas van gegeten., want met zone alarm klik ik overal op ja als ik het niet weet (lijkt me geen goede beveiliging;) )

Laatst bewerkt:
Hier staat best een goede uitleg van ZoneAlarm: http://www.windos.nl/
klik dan op Systeemkennis (rechtsboven), klik Veiligheid (links) en weer rechts, klik op ZoneAlarm installeren. Daar staat ook hoe dat in te stellen qua netwerk. Wat bedoel je met een interne firewall? Indien die van XP dan moet je die uitzetten als je al een firewall draait, maar wacht ff op antwoorden van netwerk-experts, want daar weet ik harrie-niks van!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan