• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiligingswaarschuwing Gegevensverbinding

• Onderwerp starter Onderwerp starter Senso
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Ik heb een Word-document via kladblok geïmporteerd (punt/komma gescheiden) in een nieuw excel-bestand en beide bestanden zijn niet meer nodig en zijn verwijderd. Nu opent die constant met die waarschuwing en ik ben naar externe verbindingen gegaan en dan zie ik het kladblok staan en ik denk dan simpel > Verwijderen > Opgelost, maar lukt niet. Hoe verwijder ik die verbinding?

Die zijn het helaas niet. Ik heb Office 2007 maar dat zal niet uitmaken. Het eerste wat ik doe is in de melding: Deze inhoud inschakelen, omdat het een vertrouwd bestand is. Dan sla ik het op en denk het is klaar immers ik heb aangegeven dat het goed zit. Echter het bestand opent met dezelfde melding. Dan kies ik > Opties en open het Vertrouwenscentrum. Daar staan twee opties en alle berichten uitschakelen is niet wenselijk. Maar links zag ik > Externe inhoud daar heb ik gekozen voor > Alle gegevensverbindingen uitschakelen (stond op gebruiker vragen). Dus ik denk dat het zo opgelost is. Blijft vreemd dat je die niet individueel onder Bestaande verbindingen kunt deleten.

Er staan er nog drie van MSN MoneyCentral Aandelenkoersen voor investeerders etc. en die heb ik nooit gemaakt en gebruikt. Ik wist niet van het bestaan af. Dat is toch onlogisch dat je ze daar niet verwijderen kunt. De laatste drie hebben geen Eigenschappen en het Kladblok wel.

Klik op de verbinding en klik dan eronder op "Klik hier om te zien waar......". Klik nog eens om het bereik te selecteren en daar kan je dan de verbinding verwijderen.

Ik moet wel weten waar ik moet zijn. Klik op de verbinding zegt mij niets en ik zie ook niet : Klik hier om te zien... etc. Ik zie tabblad > Gegevens > Externe gegevens ophalen en dan? Wil je eventueel een screenshot plaatsen?

Laatst bewerkt:
@manamana
Met die laatste link heb ik het gevonden. Er stond 'Werkmapverbindingen' en bij mij staat 'Verbindingen' dat wist ik niet en vind ik onlogisch, immers je bent bezig onder Externe gegevens ophalen en dan ga je niet nog eens naar een andere optie. Dus opgelost en heb Vetrouwenscentrum weer naar de oude situatie gebracht. Blijft nog wel de vraag waar je die Verbindingsbestanden op deze computer kunt deleten (MSN MoneyCentral... 3x).

Allen bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan