• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiligingswaarschuwing Macro's zijn uitgeschakeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diederik89

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 aug 2015
Berichten
2
Beste,

Ik zit met het volgend frustrerend probleem welke ik niet kan oplossen na diverse verschillende pogingen te hebben gedaan en verschillende "oplossingen".
Zie hieronder de screenshots.

beveiliging.png

waarschuwing.png

macro.png

Met deze instellingen ben ik er dus niet, ik krijg het op geen mogelijkheid geopend.
Dus heb ik geprobeerd een antivirus (norton) te installeren, maar dat heeft ook niet mogen baten, dan blijft hij dezelfde error melding weergeven.
Hertinstallaties werkt ook niet.

Is er nergens een optie om dit geforceerd te openen?

Ik draai op Office 2007 Professional Plus. (Andere versies heb ik ook al geprobeerd, maar alleen 2007 is compatibel.)
En ik draai op Windows 10 pro x64
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het probleem opgelost, door heel simpel een regkey in te voegen.... (heeft anderhalve dag geduurd voordat ik dit had gevonden)

Dus als er meerdere zijn met dezelfde issue, hieronder het stappen plan van microsoft zelf hoe je dit kan oplossen.



1. Exit the 2007 Office programs.
2. Click Start, click Run, type regedit, and then click OK.
3. Locate and then click one of the following registry subkeys as appropriate:
- HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Excel\Security
- HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\PowerPoint\Security
- HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Word\Security
4. On the Edit menu, point to New, and then click DWORD Value.
5. Type one of the following value names depending on the registry subkey that you clicked in step 3, and then press ENTER:
- ExcelBypassEncryptedMacroScan
- PowerPointBypassEncryptedMacroScan
- WordBypassEncryptedMacroScan
6. Right-click the DWORD value that you created in step 4, and then click Modify.
7. In the Value data box, type 1, and then click OK.
8. On the File menu, click Exit to exit Registry Editor.
 
Geweldig dat het opgelost is.
Uitstekend van je dat je tevens de oplossing hebt geplaatst.
Zoals je al aangaf kunnen anderen die met hetzelfde probleem kampen, de stappen volgen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan