• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiligingswaarschuwing

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanskraan

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Elke keer als ik in Excel een bepaald bestand open, krijg ik een beveiligingswaarschuwing dat het bestand een macro bevat. Ik wil van deze waarschuwing af omdat er geen macro gekoppeld is aan dat Excel bestand. De vraag is alleen hoe?
Ooit ben ik inderdaad bezig geweest om een macro te maken voor dit bestand, echter ik heb mijn doel op een andere manier bereikt zonder macro dus, welke ik dan ook gedelete heb. Kennelijk zijn er nog verbindingen met het bestand waardoor deze waarschuwing elke keer weer verschijnt bij het openen van het bestand. Ik heb het beveilingsniveau al verlaagd naar gemiddeld maar even goed blijft de waarschuwing terug komen. Ik gebruik Excel 2003
Hoe kom ik van deze waarschuwing definitief af zonder het beveilingsniveau op laag te zetten?

Bij Extra/Macro's/Beveiliging kun je dat instellen. Maar beter is het om even met F11 de VB editor in te gaan en even de restjes van je oude macro op te ruimen.

Yep, sorry, mijn fout. Iets te enthousiast aan het typen :)

Yep, sorry, mijn fout. Iets te enthousiast aan het typen :)
Met Alt F11 kom ik inderdaad in de VBA editor maar ik vind geen restanten. Indien ik alle vensters afsluit in de VBA editor en vervolgens het Excel bestand afsluit waaraan de macro kennelijk is gekopped en ik open vervolgens Excel weer en daarna het bewuste bestand dan verschijnt de beveiligingswaarschuwing wederom. Van die waarschuwing wil ik nu juist af zonder het beveilingsniveau te verlagen. Maar hoe moet dat?

Ben je door alle Excel objecten aan de linkerkant gegaan? Dus Sheet1..3, This workbook, en eventuele modules?
Haal anders je data even uit de sheet en post 'm leeg hier

Het enige wat ik zie zodra Excel gestart is en het bestand "Naam" is geopend en ik vervolgens op Alt-F11 druk, is:
Een leeg blad met in de kop de tekst Microsoft Visual Basic-"Naam". Geen Sheet 1, 2 ....Verder: geen Workbook en geen Modules
De beveiligingswaarschuwing krijg wel weg maar dan moet het beveiligingsniveau op laag gezet worden, en dit volgens mij niet de bedoeling!

Het enige wat ik zie zodra Excel gestart is en het bestand "Naam" is geopend en ik vervolgens op Alt-F11 druk, is:
Een leeg blad met in de kop de tekst Microsoft Visual Basic-"Naam". Geen Sheet 1, 2 ....Verder: geen Workbook en geen Modules
De beveiligingswaarschuwing krijg wel weg maar dan moet het beveiligingsniveau op laag gezet worden, en dit volgens mij niet de bedoeling!

Tja, ik weet niet hoe gevoelig het bestand is, maar post het anders hier eens.

Alt-F11 druk, is:

Eens je in de editor bent kan je ook op Ctrl R drukken of via het menu " Beeld " > Project verkenner ; Programmacode enz.

Eens je in de editor bent kan je ook op Ctrl R drukken of via het menu " Beeld " > Project verkenner ; Programmacode enz.

Na indrukken van Ctrl R zie ik nu een boomstructuur met boven in de tekst: "VBA Project (Naam)". (Naam) = de naam van het excelbestand dat het probleem veroorzaakt. Verder daaraan gekoppeld: Blad 1 t/m 8 en met elk tussen haakjes de naam van het tabblad in het Excel bestand "Naam" alsmede Klasse 1, Module 1, Thisworkbook en Userform 1. Bij openen van voornoemde delen blijkt alles leeg te zijn. Hoe nu verder om de irritante melding weg te krijgen?

Je schrijft dit:

... Verder daaraan gekoppeld: Blad 1 t/m 8 en met elk tussen haakjes de naam van het tabblad in het Excel bestand "Naam" alsmede Klasse 1, Module 1, Thisworkbook en Userform 1

Maar eerder, ook dit:

Lijkt mij een contradictie, maar goed.

De objecten in de eerste quote in vet moeten effectief verwijderd worden.

Wigi

Ondertussen is al 2x de suggestie gedaan om de data uit het bestand te halen en de lege sheet hier te posten...

Bijgaand het afgeslankte bestand zonder data en zonder meerdere tabbladen, maar dat doet er niet toe De waarschuwing komt ook in dit afgeslankte bestand bij het openen

Bijlagen

Je schrijft dit:

Maar eerder, ook dit:

Lijkt mij een contradictie, maar goed.

De objecten in de eerste quote in vet moeten effectief verwijderd worden.

Wigi

Het lijkt niet een contradictio in terminis maar is ook zo. Alleen ik ben niet goed thuis in VBA. Pas toen ik de suggestie kreeg van Cntrl R kwam het een en ander te voorschijn. Computers ze blijven soms raadselachtig zoekplaatjes En toch voel ik me geen digibeet!

Hallo Hans,

Als ik jouw voorbeeld bestand open zie ik na AT-F11 in de projectverkenner 4 formulieren, 3 modules en 1 klassemodule.
Als je ieder van deze formulieren, modules en klassemodule verwijderd moet het over zijn.
Zie bijlage.

Bijlagen

Hallo Hans,

Als ik jouw voorbeeld bestand open zie ik na AT-F11 in de projectverkenner 4 formulieren, 3 modules en 1 klassemodule.
Als je ieder van deze formulieren, modules en klassemodule verwijderd moet het over zijn.
Zie bijlage.

Suggesties uitgevoerd en de irritante melding blijft nu weg. Probleem is m.i. opgelost
Bedankt.
Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan