Beveiligingtab niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

JavaNerd

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2009
Berichten
23
Het onderwerp zegt het al. Ik ben de beveiliging (security tab) kwijt in Windows XP professional x64. Met de beveilingtab bedoel ik dus de tab bij "delen en beveiliging" wanneer je RMK (RechterMuisKnop) op een map doet en dan het tabblad beveiliging.

Ik heb al het vinkje uitgezet bij Tools -> Folder Options -> View -> Display simple folder view in Explore's folder list.

Maar als nog het tabblad wordt niet zichtbaar. Is er een andere optie die ik uit of aan moet vinken of ben ik soms iets vergeten?

Bij voorbaat dank,
 
Beter dat je in Folder Options "Simple sharing of files and Folders (recommended)" (of iets dergelijks) afzet. De optie die je gekozen hebt in je startposting heeft niets met dat Beveiliging tabblad te maken, lijkt me.

Je zou dan het tabblad weer moeten krijgen. Natuurlijk zul je dan 'handmatig' deel- en bestandsrechten moeten zetten als je bestanden wilt delen in je thuisnetwerk (dat simple sharing gaat uit van het delen van bestanden/mappen aan iedereen, die zich daarvoor niet hoeven aan te melden met gebruikersnaam + wachtwoord, namelijk gebruik maken van de aanmeldnaam Gast/Guest om toegang te krijgen).

Levert dat niets op, dan zou het kunnen dat Fajo XP FSE je alsnog een werkend extra tabblad kan bezorgen (namelijk "Beveiliging (XPFSE)"), maar ik ben niet zeker dat die ook op 64-bits versies werkt.

Succes,

Tijs.
 
Jaa dat was hem inderdaad. Thank you!! Eindelijk nu kan ik de rechten aanpassen..
Nogmaals Thx!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan