• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiling blad opheffen bij groepering

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boss82

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2009
Berichten
6
Beste allemaal,

Ik ben al enige tijd bezig om een werkblad te maken waar meerdere mensen mee zullen moeten werken.

Ik wilde graag de groepering optie gebruiken in een beveiligd werkblad en heb daarom een macro opgezocht op helpmij forum.

Ik krijg nu alleen elke keer als ik het werkblad open de popup met "Beveiliging Blad opheffen" en dan vraagt hij om het wachtwoord. Als je op annuleren drukt werkt de groepering niet meer...

Natuurlijk is dit niet de bedoeling want de worksheet moet toegangkelijk zijn voor iedereen.
Alleen mogen ze niet o.a. in bepaalde cellen typen.

Weet iemand wat er aan de hand is?


Bedankt voor jullie hulp!
 
Bijna een identieke vraag vandaag uitvoerig behandeld op een ander fora ik zal je de code's geven , pas aan volgens je gegevens ( je sheet je paswoord )
Code:
Private Sub Workbook_Open()

    With Blad2

       .Protect Password:="test", UserInterfaceOnly:=True

       .EnableOutlining = True

    End With

End Sub
is het voor meerdere werkbladen dan deze
Code:
Private Sub Workbook_Open()

Dim wks As Worksheet
For Each wks In ThisWorkbook.Worksheets
With wks
.Protect Password:="test", userinterfaceonly:=True
.EnableOutlining = True
End With
Next wks
End Sub

werk je per sheet met veschillende wachtwoorden dan deze
Code:
Private Sub Workbook_Open()

With Worksheets("sheet1")
.Protect Password:="jouw paswoord", userinterfaceonly:=True
.EnableOutlining = True
End With

With Worksheets("sheet1(2)")
.Protect Password:="jouw paswoord", userinterfaceonly:=True
.EnableOutlining = True
End With

' enz

End Sub

en heel belangrijk als je de macro code hebt ingebracht sla op sluit af en open dan het bestandje de macro is een Private Sub Workbook_Open()
heb ook een voorbeeldje van 1 scheet bijgevoegd
 

Bijlagen

  • GroupIssue(1).xls
    36 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Daniël Bedankt!

Works like a charm,

Daniël Bedankt!

Eindelijk ook de EnableAutoFilter functie aan de praat gekregen. Begrijp alleen niet waarom de "simpele" versie bij anderen wel werkt..

Kleine vraag op vraag (excuses): Is het mogelijk om in de werkblad in de beveiligde modus alleen waarden te laten zien in de formule balk (inplaats van de errug lange formules? Of misschien is het mogelijk om de balk uit te schakelen.

Nogmaals dank Daniël. Hoop dat ik in tijd wat terug kan doen op helpmij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan