Beveilingsscan, kan niet meer downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karen1309

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2013
Ik kan niet meer downloaden, alles wordt tegengehouden door een beveilingsscan.

Op het internet kan ik niets vinden om dit uit te schakelen en zelf heb ik al geprobeerd om verschillende programma's uit te zetten, maar niets helpt.

Ik gebruik als antivirusprogramma: Alvast en mijn besturingsprogramma is: Vista

Wie kan mij helpen, want ik word er zelf helemaal hopeloos van.

Groeten,
Karen

Als je daar een melding over krijgt, plaats die hier dan eens.

Ik kan niet meer downloaden, alles wordt tegengehouden door een beveilingsscan.

Op het internet kan ik niets vinden om dit uit te schakelen en zelf heb ik al geprobeerd om verschillende programma's uit te zetten, maar niets helpt.

Ik gebruik als antivirusprogramma: Alvast en mijn besturingsprogramma is: Vista

Wie kan mij helpen, want ik word er zelf helemaal hopeloos van.

Groeten,
Karen

Hij zegt "beveilingscan uitvoeren", daarna zegt hij "kan bestand niet downloaden" en dan "annuleren of opnieuw". bij opnieuw begint het weer van vooraf aan.
Ik heb geprobeerd een printscreen van de melding te maken, maar dat lukt niet. Hij neemt de printscreen niet over.
Ik probeerde Skype op mijn computer te downloaden.

Wie is "hij"?

Hij = mijn computer. Ik bedoel als ik op downloaden druk, dan start de computer eerst met de beveliginsscan die dus het downloaden niet toelaat zoals hierboven beschreven.

Ik bedoel, welk programma zegt dat je niet kunt downloaden?
Is dat Windows? Internet Explorer? Avast? Wat anders?

Ok, die Beveiligings-Scan word in Vista IEx uitgevoerd, & geblokkeerd, door Windows Defender, FYI.

Skype word bijgewerkt (updated) door Windows Update.

Persoonlijk vermoed ik dat er ondertussen wel wat meer mis, aan de hand, is met de computer van Karen1309...

Dat vernemen we later wel...

Ok:

Waar vandaan? Downloadlink.

Nee van : www.skype.com/nl
De beveiligingscan werkt inderdaad zoals The Knight beschrijft. Kan het zijn dat windows defender botst met alvast.

Maar ik merk ook dat mijn laptop niet snel meer is en ik krijg hele rare zoekmachines krijg als internet open ipv google. Die ik als standaard heb staan.
En hij loopt regelmatig vast en moet ik hem weer opnieuw opstarten.

Alvast maakt elke dag een scan en zegt dat er geen schadelijke bestanden zijn op mijn laptop.

Jullie merken vast wel dat ik niet veel verstand ervan hebt. Hopelijk geef ik wel de goede informatie.

Download
adwcleaner.png
AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Klik vervolgens op Verwijderen.
  • Klik bij AdwCleaner – Informatie op OK
  • Klik bij AdwCleaner – Herstarten Noodzakelijk op OK

Dat tijdens de actie de snelkoppelingen verdwijnen, is normaal.

Dank je Arretje voor je hulp, maar ook deze download wordt tegengehouden door de beveiligingsscan van Vista.
Ook geprobeerd om de download eerst op te slaan, maar ook dat houdt de scan tegen.

Heb je misschien nog een oplossing?

Ok, even voor de duidelijkheid heb je volgens mij Avast! (oranje bolletje in je systeemvak) want Alvast ken ik niet, & dat werkt gebroederlijk samen met Windows Defender, & het gedrag wat je daarvan beschrijft is wel kenmerkend voor Windows Defender.
Wel heb ik ondertussen het idee dat je Windows in puin ligt, & dan is de vraag waarom.

Typ in je zoekvak even Defender, & dan komt Windows Defender vanzelf boven drijven. RechterMuisKlik daarop & klik Uitvoeren als Administrator.
Ga in Windows Defender naar Hulpprogramma's, klik Opties & dan op Real-Time Scanner. Vink daar Real-Time scanner even helemaal UIT.

Probeer dan HitmanPro 3.7 te downloaden, & als dat lukt laat die een Volledige scan uitvoeren.
Lukt het downloaden weer niet, meld dat even terug.
De Windows bit-versie (32/64bit) kan je terug vinden via Start, RMK op Computer, & dan Eigenschappen. Het staat achter Type systeem.

Laatst bewerkt:
Beste TheKnight,

Dank je wel voor je antwoord maar helaas .......
Ik heb alles uitgevoerd zoals je hebt beschreven en weer werd het downloaden van de hitmanpro tegengehouden door de beveiligingsscan.

Ik heb het idee dat de beveiligingscan pas is gekomen nadat ik een update van microsoft heb gekregen, daarvoor heb ik nog nooit problemen gehad met downloaden.
Ik heb voor de zekerheid vanavond zowel Defender als Alvast een scan laten doen en weer geen schadelijke bestanden gevonden.

Misschien een stom idee, want ik heb er niet heel veel verstand van, maar kan ik niet een aantal herstelpunten terug, zodat die updates van juli worden verwijderd?
Of kan dit niet?

Groetjes,
Kaar

Ok, dat is ook een idee, uiteindelijk is het ervoor, & dat werkt of niet...

Wel moet je er terdege rekening mee houden dat je dan toch weer alles moet updaten, & dus niet alleen je Windows, maar ook Adobe, Java, iTunes, etc...

Zodra je weer kan downloaden, doe toch die volledige scan met HitmanPro. De 30-dagen-proeflicentie gaat er pas van in als je na een scan op Verwijderen klikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan