beveliging

• Onderwerp starter Onderwerp starter humpe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch was dit al veel langer bekend.
Je kunt het trouwens lezen in een reactie onder dat artikel. Verbaasd me een beetje dat Breekpunt er nu pas mee komt.

Humpe, ben je aan het solliciteren? ;) :D

Ik heb het verder nog nergens gelezen. Dus waar heb jij het vandaan?

Solliciteren voor wat?

Waar vandaan? Geen idee. Ik sla alleen belangrijke dingen op.

Solliciteren voor de functie van nieuwsredacteur :D Grapje Humpe!! :p

Wat vreemd Gezina dat nu iedereen plotseling dat artikel gaat plaatsen :eek:

Ik zelf heb het wel weer ingeschakeld het actief uitvoeren van scripts. Kon nl. bij MSN mijn hotmail niet meer automatisch openen. Dus weet niet of ik het wel goed heb gedaan. Als nieuwsredacteur, nee dank je. Hebben jullie het wel aangepast.

Geplaatst door humpe
Hebben jullie het wel aangepast.

Stond bij mij al op uitschakelen. Humpe het gaat om deze optie: plakbewerkingen via scripts

Uit de MS-link:
In Control Panel, click Internet Options.
2. Click the Security tab.
3. Under Select a Web content zone to specify its security settings, click the zone where you want to prevent Web sites from accessing your clipboard.
4. Click Custom Level.
5. In the Scripting section, under Allow paste operations via script, click Prompt or Disable.
6. Click OK.

Laatst bewerkt:
Zag later dat het inderdaad al meer dan jaren bekend was. Dat plakbewerking via scripts heb dit nu ook uiygeschakeld, maar wat houdt dit precies in.Heb er weer wat van geleerd dat je niet meteen overal op moet reageren.

Kan iedereen overkomen. Je bent trouwens niet de enige als ik die sites zag. ;)

Microsoft geeft trouwens de juiste optie zoals ik dat gecopieerd heb alhier: In the Scripting section, under Allow paste operations via script, click Prompt or Disable

In het artikel van Breekpunt staat: Kies bij Uitvoeren van Scripts nu de optie Actief toelaten van scripts >> Uitschakelen. Desgewenst kunt u hier ook kiezen voor Vragen

Lijkt mij ietsje anders, bij mij is dat, zoals Breekpunt dat beschrijft, wel ingeschakeld en dat laat ik zo. Ik ga dan maar af op MS zoals beschreven.

Laatst bewerkt:
Ik had het inmiddels ook al terug gezet, ieder geval bedankt.

ikwil er toch nog wat aan toevogen.

hcc!magazine nieuws

Weer een lek in Internet Explorer?

Door Ingrid Tan

- vrijdag 2 september 2005 - Er is weer een discussie opgelaaid over de lekken in Internet Explorer. Dit keer gaat het over het klembord. Want, als je gegevens op je klembord hebt staan en je gaat vervolgens surfen, dan is voor een ander mogelijk die gegevens te achterhalen.
Volgens Breekpunt.nl loop je risico's als je bijvoorbeeld net je password hebt geknipt en geplakt voordat je besluit het internet op te gaan. Het is namelijk vrij eenvoudig om met behulp van een stukje JavaScript de inhoud van het klembord te lezen. De mogelijkheid bestaat dus dat belangrijke gegevens in handen van onbevoegden komen.

Nieuw? Nee, niet helemaal. Het is een probleempje dat in 1999 al eerder is beschreven in sysopt.com. Volgens Microsoft is het geen lek, maar hoort dit bij de functionaliteiten van de browser. Op Breekpunt.nl staat in elk geval beschreven hoe je deze functionaliteit kunt uitschakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan