sanders1969
Gebruiker
- Lid geworden
- 29 dec 2018
Vrijwel heb ik te maken gehad met Office 32 bits installaties echter wil ik voorkomen dat mijn Access applicatie niet op 64 bits zal vastlopen.
Ik heb online eea onderzocht en ik krijg de indruk dat het verschil tussen 32 bits en 64 bits eigenlijk het woordje: "PtrSafe" betreft.
Klopt dit of was dit toeval?
Onderstaande code heb ik draaiend en ik heb in mijn programmatuur meerdere declaraties staan.
Ik wil deze allemaal voorzien met onderstaande structuur waar ik de VBA 7 afvangt en daar dus het woordje: "PtrSafe" in aanpast.
Ik hoop dus echt dat dit het geval is want ik heb best veel declaraties staan en dit scheelt mij iig nieuwe 64 bits functions opsporen.
Ik heb online eea onderzocht en ik krijg de indruk dat het verschil tussen 32 bits en 64 bits eigenlijk het woordje: "PtrSafe" betreft.
Klopt dit of was dit toeval?
Onderstaande code heb ik draaiend en ik heb in mijn programmatuur meerdere declaraties staan.
Ik wil deze allemaal voorzien met onderstaande structuur waar ik de VBA 7 afvangt en daar dus het woordje: "PtrSafe" in aanpast.
Ik hoop dus echt dat dit het geval is want ik heb best veel declaraties staan en dit scheelt mij iig nieuwe 64 bits functions opsporen.
Code:
#If VBA7 Then
's4p
#If Win64 Then
'64-bit Microsoft Office
Private Declare [B]PtrSafe [/B]Function apiGetComputerName Lib "kernel32" Alias "GetComputerNameA" (ByVal lpBuffer As String, nSize As Long) As Long
#Else
'32-bit Microsoft Office
Private Declare [B]PtrSafe [/B]Function apiGetComputerName Lib "kernel32" Alias "GetComputerNameA" (ByVal lpBuffer As String, nSize As Long) As Long
#End If
#Else
' VBA 6 or earlier
Private Declare Function apiGetComputerName Lib "kernel32" Alias "GetComputerNameA" (ByVal lpBuffer As String, nSize As Long) As Long
'Private Declare Function apiGetComputerName Lib "kernel32" Alias "GetComputerNameA" (ByVal lpBuffer As String, nSize As Long) As Long
#End If