bevriezen van laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucas883

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2006
heb een megaprobleem, na een minuut of 10 bevriest mijn gehele laptop zonder waarschuwing, alleen maar opnieuw op te starten door de startknop 5 sec in te drukken, heb dual core 4 gb geheugen (Toshiba P200), HD heeft voldoende over, maar ventilator blijft blazen, bij alleen Internet blijft ie werken, maar zogauw er een ander progr wordt gestart gaat na een paar minuten het "lichtje" uit, en is een harde restart noodzakelijk. schoonmaken heeft niet veel geholpen, laptop is 4 jaar oud, vervanging liever niet, kan dit aan het mobo liggen of kan ik dit zelf verhelpen, gebruik W7 ultimate
wie kan me hellepen?
Richard

Hoi,
het heeft er alle schijn van dat er "iets" overhit raakt binnenin je laptop gezien dat je fan constant probeert de zaak koel te houden. Wat het precies is kan ik van hieruit niet beoordelen,het kan je processor zijn maar net zo goed iets anders. Je zou het geheugen eens kunnen testen door de bankjes er een voor een uit te halen.
Succes.

Hallo

maar ventilator blijft blazen....schoonmaken heeft niet veel geholpen

Doet toch ergens vermoeden rijzen dat deze of ... niet goed zuiver is gemaakt , of ... dat de thermal pads tussen de koelvlakken gesmolten/gekrompen zijn door de hitte.

Peter

wat meer info

temp is contstant rond de 48 C, de geheugen bankjes doen het perfect, gebruik is dan ong 30-40% van de 4Gb, kan men hier wat mee? probleem blijft,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan