Bevroren scherm en opstartproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

victor31

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Sinds enige tijd heb ik af en toe last met mijn notebook dat die vastloopt. Het systeem bevriest zeg maar. Na wat speurwerk op internet heb ik gezien dat het mogelijk met mijn videokaart te maken kon hebben. Ik heb vervolgens de nieuwste drivers gedownload( welke hij dus niet standaard deed Viao Update).
Daardoor dacht ik dat het 'bevriesen' van het systeem verdwenen was. Echter dit is sinds gisteren ook weer begonnen

Maar 1 probleem bleef bestaan, af en toe start de notebook niet op, en blijf ik een zwart scherm met knipperende cursur houden. Batterij verwijderen en 30 sec wachten en dan doet hij het pas weer.
In Windows logboek staat dan de foutmelding ID7009 of af en toe 7011.
De foutmelding luidt: Time-out(30000 seconden) tijdens het wachten op het verbinden van deze service: Roxio UpNp Server 10.

Verder heb ik van de week nog de computer geschoond, gedefragmenteerd.
Ik vond wel een trojan virus maar deze heb ik verwijderd. Naam is mij ontschoten.

Weet iemand mss wat er aan de hand is? Als jullie meer info nodig hebben, dan hoor ik het wel.
Oja, mijn systeem is Sony Vaio VGN-FW51JF.

Laatst bewerkt:
Wat is dat voor een programma dat roxio?
zet deze eens uit de lijst opstarten met bijv. ccleaner(als je die op je pc hebt toevallig)>gereedschap>opstarten en schakel uit.
of door start>uitvoeren>typ msconfig>enter>tabblad opstarten>alles van roxio uit schakelen.
kijk eens of je het probleem nog hebt?

Laatst bewerkt:
Roxio is een progamma wat gebruikt kan worden voor branden van dvd's etc.
Zat op de notebook bij levering, ik gebruik het nooit.
Ik had inmiddels al via Ccleaner uit het opstarten gehaald, maar aangezien het probleem bleef bestaan, heb ik een half uurtje geleden bij wijze van test het hele progamma verwijderd middels RevoUninstaller. Ik zal eens kijken hoe hij het dan doet.

Ik houd je op de hoogte.

nou hij was er weer hoor pffffffffff.
Na een aantal dagen geen probleem omdat ik Roxio had gedeinstalleerd gebeurde het weer.
Het scherm bevroor en ik kon alleen maar opnieuw opstarten door de batterij te verwijderen. Vervolgens bij het opstarten een knipperende cursor. Nogmaals de batterij verwijderd en toen kreeg ik de keuze om op te starten in de veilige modus of normaal. Normaal gedaan en nu doet ie het weer.

Vervolgens heb ik in het windows logboek gekeken. Er stonden 2 foutmeldingen van het moment van vastlopen in.:
id 7000 en id 7009
Ipv het de moeilijkheden met het verbinden met de Roxio server, zie bovenstaand, rept het systemen nu met moeilijkheden met het verbinden met Nero Backitup Scheduler 3. Heel raar.
Ik kan nu ook wel nero gaan verwijderen maar tja, what's next?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan