bewaren geconfigureerd draadloos netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter ED V
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ED V

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2008
Hoi, heb de volgende vraag.
Mijn broer heeft een laptop met een USB ontvanger voor draadloos internet. Ik heb hier een vast IP adres aan toegekend om via een doorlinking in de router vanaf mijn thuis zijn laptop over te kunnen nemen indien nodig.
Echter, wanneer hij met zijn laptop elders is en even in een ander netwerk zit en daarna weer thuis komt en weer in zijn eigen netwerk wil zijn alle instellingen verdwenen en staat het weer standaard op " IP-adres automatisch verkrijgen"
Is het mogelijk om een specifieke vooraf geconfigureerde draadloze netwerkverbinding te bewaren en deze te activeren wanneer nodig ?
Alvast bedankt voor de reactie :)

ED

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik werk met Remote Desktop van Windows zelf

Ik heb vluchtig wat gelezen op de site van Teamviewer en voor dat ik diep moet gaan zoeken naar de informatie die ik wil is het misschien mogelijk om deze vragen even te beantwoorden:

Mijn broer heeft meerdere computers thuis en die staan allemaal apart doorgelinkt in de router voor overname.
Tevens moeten deze computers ook allemaal met elkaar communiceren.

Inhoeverre voorziet deze Teamviewer er in dat ik vanaf thuis kan bepalen welke computer ik wil overnemen ?
En is het ook een voorwaarde dat Teamviewer dan op elke computer moet worden geinstalleerd die ik wil overnemen of volstaat aleen een installatie op mijn eigen pc ?
Maakt het nog iets uit wat voor soort internetverbinding je hebt ? ADSL , Kabel ?

ED

Het schijnt te kunnen dat, wanneer je teamviewer als service installeert, je vanaf de 'helper' computer alles tot stand kunt brengen. :)

Anders moet je iets starten op de computer die geholpen wordt.

Maar elke internetverbinding kan. :)

Hardstikke bedankt voor de tweede reactie. Mijn excuses voor de veel te late reactie van mijn kant maar door plotselinge drukte kwam het er even niet van. Ik ga binnenkort eens met die Teamviewer aan de gang. Lijkt me wel iets. Toch blijf ik ook nog uitzien naar een mogelijkheid om een vooraf ingesteld netwerk te kunnen bewaren. Wellicht toch nog iemand hier op het forum die hier iets over kan vertellen.:)

ED

ik heb geen idee?

ligt het aan mij of kan je gewoon naar netwerk centrum in je configuratiescherm
en dan kliken op:status weergeven en dan eigenschapenen wat aanvinken???:shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan