Bewegende Gif in Userform.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MDN111

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Hallo !

Dit is een vervolg naar aanleiding van de vraag "Gif laten bewegen in een VBA formulier" gepost door Asmaiac op 16/08/2010.

@ Warme bakkertje:

Ik heb uw antwoord op die post met belangstelling gelezen omdat ik enige tijd geleden dezelfde uitdaging was aangegaan. Ik ben er in geslaagd tot een aanvraadbaar resultaat te komen, maar er blijft één probleem: Ik wilde geen rand aan de browser control. Daarvoor heb ik een HTML-bestandje gemaakt en daarin de background color ingesteld. Nu stel ik dat de background color van de webbrowser identiek is aan de kleur van de Userform op voorwaarde dat m'n computer desktop ingesteld staat op "Windows Classic". Als ik m'n desktop instel op het kleurenschema "Windows XP" dan verandert de kleur van de Userform en is er een kleurverschil merkbaar tussen de achtergrond van de webbrowser en de keur van de Userform. In bijlage een screenshot van beide gevallen.

Enig idee om dat op te lossen? Bij voorkeur via de VBA-code (kan ik van het HTML-bestandje vanaf geraken), iets in de zin van:

Code:
If colorscheme = "Windows Classic" then
  Me.Webbrowser1.Background = XXX
elseif colorscheme = "Windows XP" then
  Me.Webbrowser. Background = YYY
else
  Me.Webbrowser. Background = ZZZ
endif

(Bovenstaande tekst is puur imaginaire code)

Grtz,
MDN111.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan