Hoi allen,
Ik zit met een probleempje waar ik niet uit kom. Reeds vele 'oplossingen' geprobeerd welke ik heb gevonden op diverse forums. Zal vrees ik wel iets fout doen.
Korte uitleg:
Ik ben bezig met een template voor een standaardbrief voor een aantal van onze bedrijven. Binnen de header en footer heb ik een aantal shapes geplaatst, welke ik afhankelijk van een binnen een userform gekozen bedrijf wil laten staan of verwijderen.
Wat me wel lukt in de main-sectie van het bestand, maar niet in de header/footer is op basis van de shape-index, shapes te verwijderen.
Hier tekstueel wat ik wil bereiken:
If bedrijf = ""Bedrijf 1" then
For i = startwaarde to eindwaarde
inlineshape(i).delete
next i
End if
Ik dacht dit te kunnen bereiken met:
ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekCurrentPageHeader
Selection.WholeStory
Maar hoe spreek ik binnen deze selectie de shapes aan via een indexnummer?
Wellicht zit ik hiermee overigens volledig op het verkeerde spoor.... ;-)
Elke hulp wordt zeer gewaardeerd.
Vriendelijke groet,
Gerard
Ik zit met een probleempje waar ik niet uit kom. Reeds vele 'oplossingen' geprobeerd welke ik heb gevonden op diverse forums. Zal vrees ik wel iets fout doen.
Korte uitleg:
Ik ben bezig met een template voor een standaardbrief voor een aantal van onze bedrijven. Binnen de header en footer heb ik een aantal shapes geplaatst, welke ik afhankelijk van een binnen een userform gekozen bedrijf wil laten staan of verwijderen.
Wat me wel lukt in de main-sectie van het bestand, maar niet in de header/footer is op basis van de shape-index, shapes te verwijderen.
Hier tekstueel wat ik wil bereiken:
If bedrijf = ""Bedrijf 1" then
For i = startwaarde to eindwaarde
inlineshape(i).delete
next i
End if
Ik dacht dit te kunnen bereiken met:
ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekCurrentPageHeader
Selection.WholeStory
Maar hoe spreek ik binnen deze selectie de shapes aan via een indexnummer?
Wellicht zit ik hiermee overigens volledig op het verkeerde spoor.... ;-)
Elke hulp wordt zeer gewaardeerd.
Vriendelijke groet,
Gerard