• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bewerkingen hergebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

zenio

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
hey,

Zit met een vraagje, weet niet goed hoe ik het moet formuleren om mezelf volledig duidelijk te maken :confused:
ben bezig met en planner te maken, en om 1ding uit te rekenen, geen probleem een tweede en een derde is opzich ook geen probleem als ik steeds opnieuw alle bewerkingen ga maken. maar aangezien ik naar een hoog aantal moet, zie ik het niet echt zitten om die code's 1000x te gaan ingeven:(
Kan ik mijn bewerkinge laten gebruik maken van verschillende gegevens? maar hij moet dan ook wel het resultaat van de vorige bijhouden .

Alvast bedankt
zenio

vb geef gegevens in van punt a ,b,c,d,e,....

reken tijd uit van punt a naar punt b
en zou ook moeten weten van punt c naar punt d

en dan alle resultaten in een lijst laten komen.
maar de bewerking is elke keer hetzelfde, maar moet ik die dan elke keer instellen, of is er een manier dat ik mijn eerste bewerking hergebruik voor de tweede berekening?

dit is wat je zou moeten ingeven als gegevens deze moet dus x aantal keren onder elkaar
v3n1ud.jpg

dit is de berekening die ik nodig heb
swbuvm.jpg

en in zo een lijst wil ik de resultaten
10mmwch.jpg

de kleuren van de invoerpagina komen overeen met die bij de resultaten. Wat bij de resultaten in het groen moet komen is de oplossing van de berekening. Dat ik duidelijk overzicht heb.

Je wil blijkbaar steeds per 12 rijen "springen".

Gebruik daarvoor de VERSCHUIVING functie, samen met de RIJ() functie.

Ook op het forum zal je daar vele voorbeeldbestandjes van kunnen vinden als je die nog niet mocht kennen.

Wigi

PS: als je formules in Excel ingeeft, hoef je daar geen ( ) rond te zetten. Zonder dat werken die ook ;)

:thumb: thx nu gaat het wel, en mijn volgende probleem heb ik al ergens zien tussen staan.
Dus dat vind ik wel.

in elk geval bedank :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan