Bewijs ip adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

Engell88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2010
Hallo,

Ik heb een vraagje, mijn broertje heeft een probleem op school. Er zou vanuit zijn emailadres een brief zijn verstuurd naar school. Mijn broertje heeft die email nooit verstuurd. Hij heeft nu een aantal problemen op school door die email.

Hoe kan hij bewijzen dat die email niet van hem komt? Het is namelijk wel zijn emailadres...:confused:

grt,

E

Volgens mij kun je dat niet achterhalen.44
Maar er zijn wel gewoon programma's waarmee je emails kunt verzenden, waar je zelf je mail adres in kan vullen.
Dus een email adres zegt niet zo veel :)

Aan de email kun je ook zien, via welk IP adres de mail verzonden is

Aan de email kun je ook zien, via welk IP adres de mail verzonden is

Even iets uitgebreider dan hierboven: Dat is te zien in de zgn. 'header' van de mail. Het is afhankelijk van het mailprogramma op school hoe die header te bekijken is.
Overigens is niet alleen het ip-adres van waaruit verzonden is te zien, maar ook via welke mailserver(s). Dus stel dat het verstuurd is vanaf een UPC-ip adres, dan zul je in die header (minstens) 1 tussenliggende mailserver van UPC kunnen zien.

Tijs.

Leuk en aardig maar daar heb je niets aan als het van een openbaar netwerk is verstuurd.
En al zou je het IP weten..wat dan

@mukkel: Natuurlijk kan het zijn dat het verstuurd is vanuit een Internet-cafe o.i.d., maar het gaat er hier juist om dat aangetoond kan worden dat het niet door de broer van de topic-starter is verstuurd.

Komt er bijv. een Ziggo ip-adres uit dat zich in Assen bevindt, terwijl de topic-starter in de buurt van Amsterdam woont, dan heb je al een redelijk aannemelijk verhaal richting de school.

Tijs.

Omgekeerde wereld, je bent in Nederland onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. De school moet bewijzen dat iemand het bericht wel zelf heeft verstuurd.

gewoon kijken wat het ipadres is door naar de header te kijken. Daarna door een database halen zodat je de locatie van de computer weet achter te komen.

Je kunt nooit zeker bewijzen of iemand het niet gedaan heeft want een beetje verstandig persoon die zo'n e-mail stuurd zal een proxy gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan