Bezig met veririëren van identiteit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet vergeten (zie eerdere posting):
1. Crossloop installeren op de 'probleempc'
2. De 'probleempc' bedraad aansluiten op de router
3. Firewall programmatuur uitschakelen op de 'probleempc'
4. MSN-naam etc. (+ evt. telefoonnummer) doorgeven via het klikken op mijn schuilnaam links van dit bericht en dan kiezen voor Stuur e-mail naar dnties.

Tijs.

de pc staat iets te ver weg van de router om bekabeld aan te sluiten, kabel van 15 heb ik en die red het niet tot de pc
of ik moet de hele boel naar binnen verhuizen

Laatst bewerkt:
Ok, er is wel iets mogelijk:
Als je een kruiskabel hebt (ook wel cross-cable genoemd): Verbind de probleempc en de laptop via deze kruiskabel en schakel Internet Connection Sharing ("Internet delen") op de laptop in. PS: Hiervoor moet het wel zo zijn dat je op de draadloze verbinding geen 192.168.0.x netwerk hebt, want dat wordt gebruikt in ICS netwerkje.
Zet wel tijdelijk op de laptop de firewall uit.

Voor ICS vanuit een XP computer: link
Voor ICS vanuit een Vista computer: hier

Succes,

Tijs.

wat is een cross cable? gewoon internet kabel of..

ik verhuis de pc wel even

Prima. Je bent al toegevoegd in MSN.

Tijs.

Hoe is het afgelopen? Hebben MBAM, SuperAntiSpyware en Combofix en de andere aanpassingen die we gedaan hebben via Crossloop het probleem verholpen?

Tijs.

volgens mij is het erger geworden, als ik internet explorer 6 opstart doet ie niks (kan pagina niet vinden) en als ik een map open en daar de site in toets werkt het wel

volgens mij is het erger geworden, als ik internet explorer 6 opstart doet ie niks (kan pagina niet vinden) en als ik een map open en daar de site in toets werkt het wel

Start -> Uitvoeren -> inetcpl.cpl
Misschien staat daar een bestand of link genoemd als startpagina die niet (meer) bestaat.

Tijs.

ik heb even systeemherstel gedaan en opnieuw met moeite via wps verbinding gemaakt met het internet en IE6 werkt nu ook weer, ik denk dat dat door het antivirusporgramma komt, daar heb ik vaker problemen mee gehad. deze is mee verwijderd

maar nog steeds alleen IE6 en niet hoger

Ik heb geen (direct) idee meer.

Toch maar eens aan herinstallatie XP gaan denken, lijkt me.

Tijs.

ik heb nu een cd van xp home editie, maar deze wordt niet ondersteund als upgrade van xp professional naar home editie.. en nu?

Ik had het over herinstalleren, niet over een upgrade.

Zou er dus op neer komen dat je aangeeft te willen installeren (niet upgraden), niet de harde schijf formatteert, zodat de huidige Windows versie wordt overschreven, je alle programmatuur en drivers daarna opnieuw installeert en je daarna evt. gebruikersgegevens/gebruikersbestanden weer terug importeert in de gebruikers die je dán hebt.

Zorg ervoor dat je beschikt over een product key (='cd-code') die hoort bij de XP installatiecd die je nu hebt vóórdat je aan de slag gaat, anders kom je halverwege de installatie daarmee in de problemen.

Je kunt nú gebruik maken van DoubleDriver om je huidige drivers ergens veilig te stellen, dat scheelt weer opzoeken en downloaden na de herinstallatie.

Kom je na afloop niet (geheel) bij je gebruikersbestanden (melding over "Geen toegang"), dan kun je de volgende instructie gebruiken:
Je zult Eigenaar moeten worden van die mappen om de melding te vermijden.
Algemene instructie Eigenaar worden in XP: hier

Heb je XP Home, dan kun je (om geen Veilige modus te hoeven gebruiken om rechten en eigenaarschap aan te passen) Fajo XP FSE installeren.
Je hebt dan in XP Home bij de Eigenschappen van een map of bestand een tabblad Beveiliging (XPFSE) beschikbaar, waar je de zaken m.b.t. Eigenaar + rechten kunt regelen.
Als je XP Professional hebt, maar toch niet automatisch (zonder Veilige modus) het tabblad Beveiliging beschikbaar hebt, dan ook Fajo XP FSE installeren.

Succes,

Tijs.

google chrome werkt nu dus het is gelukt.
maar dat windows installer? daar heb ik toch versie 4.5 van nodig?

in iedergeval heel erg bedankt voor de tijd en moeite ;)

groetjes,

Barry

Voor bijna alle programma's maakt het niet uit welke versie van Windows Installer je hebt, en zeker niet tijdens de basis-installatie van XP. Je kunt gerust ná de XP installatie die nieuwere versie installeren, als je dat wilt.

Tijs.

nu heb ik geen geluid meer. kan ik daar ook ergens een driver voor downloaden?

Laatst bewerkt:
het werkt weer met een realtek driver
heel erg bedankt voor je hulp

groetjes
barry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan