"bezig met verzenden" stopt maar niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Hier in huis kan outlook momenteel niet meer gebruikt worden. Constant verschijnt de melding "bezig met verzenden" en dat blijft hij ook doen. In taakbeheer geprobeert de taak te beeindigen zonder resultaat. Vaak de melding dat outlook niet naar behoren fuctioneerd, foutenrapport verzonden, outlook afgesloten, maar niets wil helpen. Opnieuw opstarten, het maakt allemaal niks uit outlook blijft "bezig met verzenden" terwijl er niks te verzenden valt. Nu wilde mijn zus foto's versturen en heeft inplaats van op "foto verkleinen" op foto's vergroten gedrukt. Kan dat een oorzaak zijn? Ik zoek me suf maar kan het niet vinden.
mvrgr. Kanyarat.

Dit heb ik ook gehad. Ja het is het probleem van die foto. De foto is te groot en Outlook kan hem maar niet verzenden. Daarom probeerd hij dat telkens opnieuw
Ga naar je OUtbox en delete die mail met de fotos. Dan moet het goed Zijn

Dit heb ik ook gehad. Ja het is het probleem van die foto. De foto is te groot en Outlook kan hem maar niet verzenden. Daarom probeerd hij dat telkens opnieuw
Ga naar je OUtbox en delete die mail met de fotos. Dan moet het goed Zijn

Ehh, dit zal niet werken want het zondermeer verwijderen van zo'n mail kan niet als Outlook bezig is diezelfde mail te verzenden, maar we wachten op reactie van TS .......

Inderdaad, het verwijderen van mails in postvak uit werkt niet,

Inderdaad, het verwijderen van mails in postvak uit werkt niet,

Nee dat klopt. En dat komt omdat - zodra je outlook start - geprobeerd wordt die mail te versturen. Hij is dus als het ware 'bezet'.
Wat je moet doen is het volgende:
Verbreek de internetverbinding met de computer waar het om gaat.
Start nu Outlook weer en nu kan je de mail wél verwijderen uit Postvak UIT.
De reden is, dat een mail in de regel maar 5 of 10 Mb groot mag zijn (afhankelijk van je mailprovider). Als de totale omvang van de mail (eigenlijke mail + bijlage) te groot is, kán die mail niet verzonden worden, maar Outlook blijft het tóch proberen.

We horen het .....

't is vrij simpel:
- makkelijkste manier:
netwerkkabel eruit en outlook opstarten. Outlook kan niet versturen en je kunt mail verwijderen.

- wat lastiger:
ga naar je configuratiescherm en selecteer daar klassieke weergave indien nodig en dan Mail, Email of Post (afhankelijk van taal/versie). Je kunt nu je e-mail accounts beheren. Wijzig je account en zet een "1" of "q" voor het adres van de smtp server, dit wordt dan dus bv 1stmp.chello.nl. Sla op en start outlook. Je krijgt nu een foutmelding dat outlook de server niet kan vinden en je kunt de mail uit postvak in weghalen. Daarna de extra "1" of 'q" weer verwijderen and that's it.

Kabel er uit heeft gewerkt! Bedankt maar weer:thumb: Als ik helpmij toch niet had.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan