Bezoeken van slechte ecosite en invloed op powersettings

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenikavanbis

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Er is een site die er in slaagt mij power down te zetten telkens ik mijn muis een tijd niet beweeg.
Het is zeer hinderlijk en ook als data niet is opgeslagen . Ik heb al het idee gehad dat er man at the midle aan de gang is .Ik heb mijn datastream al toegeslipt met video om die weg te jagen. de computer gaat niet down als er video streams draaien.Een tijdelijke oplossing maar niet houdbaar op lange termijn.

Mijn vraag hoe kan ik verhinderen dat mijn powersettings worden overrulled. Of ik de access naar onmogelijk aan te passen is .

Als iemand de triggers van buiten weet onder managment mag je die altijd vermelden.

Je kan inderdaad via een javascript de settings van het energiebeheer wijzigen.
Alles kan beveiligd worden, ook die instellingen, maar dat houdt in dat er in het register geMcGyverd moet worden.
Daar bestaan tools voor, maar ik kan er niet zo dadelijk een noemen.

winaero tweaker zou die dat kunnen ? ik zie niet onmiddelijk .

Ik heb in het verleden al met regedit gewerkt dus ik ben niet bang om erin te werken al weet ik niet waar ik zou zoeken.

Aangezien je al ooit in het register hebt gewerkt...
Op eigen risico!
Wees voorzichtig en maak voor je begint vanuit regedit een backup van het register voor de veiligheid.
Dit kan even duren, afhankelijk van de grootte van het register.

Je zou vervolgens het volgende kunnen proberen.
Als je apps blokkeert, kan je die zelf ook niet meer gebruiken, tenzij je eerst de blokkade uit het register haalt.

Wel even controleren of er al iets gedefinieerd is van geblokkeerde apps, zodat je niets overschrijft of dubbels in de nummering krijgt.
Eventueel kan je de volgnummers (1, 2) aanpassen als die al gebruikt zijn.
Om Powercfg te blokkeren moeten volgende items in het register geplaatst worden:
Je kan de code kopiëren en in een .reg bestand plaatsen dat je vervolgens kan uitvoeren of importeren in het register.
Uiteraard kan je de regels ook manueel in het register invoeren. Ga daarvoor naar de registersleutels die je bij het HKEY_CURRENT_USER pad ziet in de code hieronder.
Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"DisallowRun"=dword:00000001

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\DisallowRun]
"1"="powercfg.exe"
"2"="powercfg.cpl"

Om de blokkade van apps te verwijderen kan je deze code gebruiken:
LET OP! Als er andere apps buiten Powercfg geblokkeerd zijn verdwijnt ook die blokkade.
In dat geval kan je wel rechtstreeks in regedit gaan en de regels verwijderen van de apps die je niet langer geblokkeerd wil hebben.
Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"DisallowRun"=-
"RestrictRun"=-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan