bezoekers berichten laten posten met stemsysteem (beetje als reddit)

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinno97

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2011
Berichten
207
hallo,

Ik ben bezig met een project voor school, maar ik zit vast met een probleem dat ik niet opgelost krijg.
Ik wil dat mensen op mijn site berichtjes laten plaatsen en dat mensen erop kunnen stemmen. Ik wil echter niet dat het een soort forum word (waar ik genoeg voorbeelden van vind).
Is er iemand die mij hier verder mee kan helpen? Ik vraag niet voor een kant en klare website, alleen een link ofzo naar een PHP script.


bij voorbaat dank,
vinno97

P.S.
Ik heb een raspberry pi die ik als kleine webserver kan gebruiken voor apache.
 
@dudstone: Uit de huisregels:
Geef geen "kale" links als antwoord, omschrijf op zijn minst wat er op de betreffende pagina te vinden is en waar precies naar gekeken dient te worden. Is de site in een andere taal dan Nederlands? Vermeld dit dan ook even.

Iemand doorverwijzen naar Google heeft weinig zin, het komt vaak genoeg voor dat mensen juist via Google op Helpmij komen en dan hun vraag stellen.

Gelieve de volgende keer een uitgebreider antwoord formuleren
 
Hoeveel ervaring heb je? Als je weet hoe je data moet toevoegen aan een database zou ik het volgende doen:
- tekstveld waar mensen berichten kunnen achterlaten (komt in database)
- die berichten laten zien, en een knopje maken stem (komt naast dat berichtje in database en word steeds een getal hoger)

dan heb je een database van:
bericht, stemmen
test berichtje hier bla bla, 0
dit bericht word veel geliked verwacht ik, 12
 
Met databases heb ik wel ervaring in VB.net, maar ik heb maar weinig ervaring met PHP.

Ik heb de database al opgezet, maar ik ben nog niet erg goed in PHP. Ik ben wel een online cursus PHP aan het volgen en ik ben nu op het punt dat ik PHP kan begrijpen en bewerken, maar ik kan het nog niet helemaal zelf programmeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan