bezoekersteller plaats bezoeker opzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker35

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2008
Ik denk dat het met php kan, ik weet dat het in iedergeval op een manier mogelijk is, hoe kan ik zien uit welke plaats mijn bezoeker komt?

(google analytics kan dit,, moet ik het toch ook kunnen?)

Ik weet niet of dit met een bezoekersteller gaat.
Ik gebruik zelf voor mijn websites het programma WOOPRA en die is werkelijk fantastisch.
Alles wat je wil kom je te weten. Niet alleen het aantal bezoekers maar ook waar vandaan en hoe lang ze op welke pagina van je website zijn geweest en ga zo maar door. Echt te veel om op te noemen !
Het kan alleen even duren voordat je site geaccepteerd wordt maar geduld wordt dik beloond.

Als het je inderdaad gaat om het bijhouden van het verkeer op je website kun je inderdaad beter een standaard programma daarvoor gebruiken.

WOOPRA ken ik niet, maar ik gebruik zelf al jaren Google Analytics. Een fantastisch product. Ik ga niet eens beginnen met opnoemen wat je er allemaal in kunt opzoeken.

Mocht je echt in realtime wat met de informatie (woonplaats van de bezoeker) willen doen, werkt dit natuurlijk niet.

Je zou daarvoor de IPGeolocatie database van MaxMind kunnen gebruiken. Volgens mij niet gratis.

Google Analytics is ook fantastisch hoor maar ik ga persoonlijk voor Woopra.
Ziet er gelikter uit en laat naar mijn idee ook meer zien maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Ik kan zelfs zien met welke zoekopdracht en welke zoekmachine ze op mijn site terecht zijn gekomen.
Als voorbeeld: Ik zag net dat iemand met de zoekopdracht "afbouwen Fentanyl" op mijn site kwam :thumb:

Nogmaals, ik kan niet oordelen omdat ik Woopra niet ken, maar de zoekopdrachten kan ik via GA ook zien (waarschijnlijk zijn dat trouwens wel alleen de zoekopdrachten die van Google afkomen ;)).

Maar ik heb zo'n idee dat de TS de data direct op z'n site wil gebruiken en dan is een programma als GA of Woopra natuurlijk nutteloos.

Ik wil de plaats van de bezoeker weten en meesturen zodra deze vanaf de site een mail naar mij stuurt. het gaat om een webwinkel van producten die wij zelf bezorgen. dus ik wil het zelf kunnen in bouwen.., hoe kan dat?

Dit wordt echt erg lastig om te doen.

Ik neem aan dat je bedoeld dat jet het hele adres automatisch wilt hebben? Dat gaat niet lukken.

Wat je wel kunt doen is mensen alleen de postcode en het huisnummer laten intikken en dan middels de Google Maps API (wel gratis) de straat en de woonplaats opzoeken.

nee, niet het hele adres. dat zal toch niet kunnen vanwege privacy gezeur enzo, wil alleen de plaats weten. of een grote stad die er dichtbij ligt. maar of wij een product in groningen of in goes moeten brengen maakt nogal een verschil, daar gaat het om. preciese adresgegevens krijgen we later wel..

Dan zou ik eens naar de IPGeolocatie service van Maxmind kijken. Een ander product dat dit kan doen ken ik niet. En de services van Maxmind zijn bij mijn weten niet goedkoop.

Ik zie nu op hun site dat je de database kunt kopen voor $370 per site waar je 'm op wilt gebruiken.

Maar je kunt ook $20 per 50.000 queries betalen.

het is eigenlijk best vreemd dat zoiets alleen te koop is, of ingebakken zit in een gratis dienst.. dan zou je toch zeggen,d at hebben al veel meer mensen geprobeerd die het ook gratis willen aanbieden?!

Tsja, ik ben nog eens gaan googleen ik kwam dit tegen:

http://www.analysespider.com/ip2country/ip_country.html (kost $50, maar heeft slechts 160,459 records en is slechts 63% accuraat op stadsniveau)
http://www.softplatz.com/Soft/Web-Development/Log-Analysers/GeoLite-City-Database.html dit schijnt een gratis versie van de MaxMind database te zijn, maar de enige comment die er bij staat is nogal vaag
http://www.hostip.info/index.html dezeis volgens mij ook gratis, maar die zegt dat ik in Assen ben, terwijl ik in enschede ben. (scheelt hemelsbreed maar 90km)
http://www.ip2location.com/ hier zag ik zo gauw de prijs niet, maar die gebruikt de locatie van mijn host blijkbaar

En meer kan ik er ook niet van maken.

[EDIT]
De eerste heeft 160.459 IP-blokken, dus niet maar 160.459 IP's. Dan is dit waarschijnlijk nog wel een regelijk goede. Maar dus niet gratis.
[/EDIT]

tja, 90 km is toch een behoorlijk eind rijden, maar ik zou het al goed vinden als hij mij niet zou willen vertellend dat ik in frankrijk zit, dat is natuurlijk flauwe kul want ik zit bij rotterdam, dusja...

Tsja, die "maar 90km" was natuurlijk sarcastisch :P

Maar vertelt dat ene script je dan dat je in Frankrijk zit? Of was dat maar een voorbeeldje? :rolleyes:

een klein beetje offtopic maar: Firefox ondersteund tegenwoordig iets moois genaamd de navigator.geolocation. Werkt alleen in firefox, is javascript, gebruiker moet op knopje klikken, maar werkt best aardig. Zie een voorbeeld http://bin.void-studios.com/loc/. Typ deze coordinaten in bv. google maps, en voila.

Vet! :D

Nooit van gehoord, en het werkt (redelijk nauwkeurig). Zeg maar 5 kilometer hier. Enig idee hoe dit werkt?

Hmm, blijkbaar haalt ie ook ergens de gegevens online weg... Zou mozilla zelf een database hebben die dit aan de hand van IP-adressen doet?

[EDIT]
Als ik de source-code zo zie, lijkt het erop dat het werkt aan de hand van WIFI-towers... Hmm, geen verstand van.
[/EDIT]

Laatst bewerkt:
The API itself is agnostic of the underlying location information sources. Common sources of location information include Global Positioning System (GPS) and location inferred from network signals such as IP address, RFID, WiFi and Bluetooth MAC addresses, and GSM/CDMA cell IDs, as well as user input. No guarantee is given that the API returns the device's actual location.
wel duidelijk zo. Bij de source van mozilla kan je eventueel ook nog kijken waarheen de call wordt gemaakt.

anywho, om het nog een beetje on-topic te houden: ik heb voor de lol eens een google-maps api eraan vast geknoopt, zodat je direct de locatie ziet. Omdat ik geen online-api-key heb: download hier de html file, en draai m lokaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan