Bezorglocaties e-mailaccounts instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hupie

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2010
Hallo, ik beschik over vier verschillende e-mailaccounts met daaraan gekoppelde e-mailadressen. Ik wil te verzenden en te ontvangen mail in vier afzonderlijke mappen laten binnenkomen/verzenden om het overzichtelijk te houden (dus vier verschillende post/brievenbussen zichtbaar in de mappenlijst waarin de mail afzonderlijk binnenkomt). Ik heb al van alles geprobeerd, maar zowel in Outlook Express als in Outlook 2003 lukt mij dit niet, terwijl het bijvoorbeeld via Vista 'appeltje/eitje' is. Wie heeft voor mij de oplossing voor Outlook 2003?

Thanks!

Hupie

Hoi,

Waarom dan niet 'gewoon' via de appeltje/eitje-methode in Vista?
't Is me overigens een raadsel wat je daarmee bedoelt.
Ook in Outlook op te lossen natuurlijk, maar nogal overbodig als je uiteindelijk zelf al een 'Vista-oplossing' hebt.

Outlook:
Maak vier mappen met een toepasselijke naam voor Email en post-items, onder de 'hoofdmap' Persoonlijke mappen
En stel via het menu Extra > Regels en waarschuwingen... in dat inkomende post aan, en verstuurde post middels het betreffende mailaccount wordt geplaatst in die betreffende map.

hupie

Met MS Outlook is dat een drama want je moet allerlei berichtregels instellen en dan is het nog maar de vraag of alles goed werkt. Met het E-mailprogramma Mozilla Thunderbird wil dat echter wel uitstekend. Per account is alles instelbaar met aparte mappen, wel even de opties "Slimme mappen" uitschakelen want dat wekt verwarring. Ook met Windows Live Mail kun je per E-mailaccount een eigen In box en een box Verzonden gebruiken. Berichtregels zijn bij WLM niet per e-mailaccount in te stellen. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan Thunderbird.

Laatst bewerkt:
Outlook 2007

Hoi,

Ik werk met Outlook 2007 en Vista.

Ik heb 2 e-mail-adressen. Kan ik de mail van hotmail ook ontvangen in outlook.
2x de mail openen is zo omslachtig.
SORRY, ik wist geen andere manier te vinden om een vraag te stellen.

Hans

@Menno:

Ik vraag me af waar je mee bezig bent. Je geeft geweldig je voorkeur aan over twee mailprogramma's en geeft uitleg waar TS helemaal niet om vraagt .....
Bovendien geef je onjuiste informatie, want in WLM kan je wel degelijk berichtregels instellen, ook voor afzonderlijke POP-mailaccounts (zie bijlage)

@Hans:

Meer info over het gebruik van hotmail-accounts in Outlook (2003 én 2007) vind je hier:

http://office.microsoft.com/nl-nl/outlook/HA102218231043.aspx

Bijlagen

• ScrnDmp.jpg
    ScrnDmp.jpg
    77,3 KB · Weergaven: 114
Laatst bewerkt:
Menno,

Zoals ik al zei: ik weet niet een andere manier om een vraag te stellen.
Uw reactie komt niet erg vriendelijk over.

Hans,

Bedankt voor de hulp.

Laatst bewerkt:
YES! het is gelukt!

Hallo heren,
Mijn verontschuldigingen voor mijn late reactie, maar ik kwam er niet eerder aan toe. Die oplossing van Van Veelen was de goede. Stelt niets voor, maar je moet het maar even weten. De reden dat ik in mijn vraag sprak over Vista is dat ik Vista op m'n laptop heb staan en Outlook 2003 op m'n vaste PC. Vandaar mijn verwijzing naar Vista, waar het veel makkelijker is om aparte mailboxen te maken. Enfin, ik ben blij dat het is opgelost. Dank!

Mvg, Hupie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan