bgebruikersrechten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackass12move

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 apr 2005
probleem na wijziging gebruikersrechten

hallo

Ik heb het volgende probleem/uitdaging.

In XP Home heb ik gebruikersrechten aangepast voor mijn map DATA (F8 =>Datamap =>Eigenschappen => beveiliging gebruikers+systeembeheer) en e.e.a. opgeslagen (OK). Deze procedure stond beschreven in Tips&Trucs van jan/febr. 2005.

Systeem opnieuw opgestart en toen was er ......... niets.
In Verkenner wordt aangegeven dat map Data 0 bytes heeft en gemaakt is in 2003!!! Map is niet meer toegankelijk( noch voor gebruiker noch voor systeembeheer noch voor administrator)
Systeem weer in veilige modus opgestart (F8) naar map Data=> beveiliging en daar stond ... niets. Alle gebruikers weg. Gebruiker(s) en rechten toegevoegd maar niets. Ik kan niets meer toevoegen of wijzigen noch als eigenaar noch als administrator noch als systeembeheer.
Tab geavanceerd gebruikt ook niets. De melding die ik krijg is:

"fout bij toepassen beveiliging-- er is een fout opgetreden tijdens het toepassen van beveiligingsgegevens op \??\P:\data--- toegang geweigerd"

De schijf P en de dir DATA klopt, maar wat de vraagtekens in de padbeschrijving doen en hoe ze er zijn gekomen zegt me niets.

Punt is nu dat de data er volgens mij nog wel is
(vergelijking door optellen alle mapgroottes afgezet tegen totaal gebruikte schijfruimte), maar dat de data totaal niet meer zichtbaar of toegankelijk is.
Bijkomend probleem is dat hierdoor Outlook Express ook niet meer werkt .

De oplossing zoals gegeven aan Antilope door M@rio en Elisa op 11-3-2005 voor "probleem externe HD" werkte niet bij mijn probleem.

Wie heeft er suggesties, op internet ben ik de oplossing nog niet tegengekomen en de andere gebruikers van de computer beginnen me in de nek te hijgen en de ogen staan op onweer.

Laatst bewerkt:
Welkom op HelpMij jackass12move.

Knoeien met gebruikersrechten in XP HOME kan inderdaad voor heel vervelende dingen zorgen.
De vraagtekens in het pad geven aan dat het pad corrupt is geworden, en dat windows zelf er niets meer mee kan.

Er zijn nog een paar opties die je kunt proberen.
Als 1e kun je systeemherstel proberen.

Als 2e kun je Pc Inspector File Recovery proberen. (googlen)

Als 3e kun je de harddisk in een andere pc asl 2e schijf zetten, naar de map toegaan, en eigenaar worden (rechten overnemen).
Dit kan een admin.

Als 3e kun je windows nogmaals installeren op dezelfde partitie, of op een andere partitie waar voldoende ruimte vrij is.
Je hebt dan een duo-boot.
Kies bij het starten voor de 2e versie windows, met verse nieuwe rechten waar nog niet mee geknoeid is.

Als alles weer hersteld is, en je documenten staan op een backup-cd-rom, dan kom je hier terug en vraag je naar het instellen van de rechten.
Vertel dan ook precies wat je wilt bereiken.
We zullen dan een gepaste uitleg geven.

Laatst bewerkt:
thnx

Paul-RT

bedankt voor je reactie
Ik ga met je suggesties aan de slag en kom zsm weer op het forum met of een vraag over het instellenn van de rechten of om een nadere uitleg

alvast hartelijk bedankt

Hallo Paul-RT

PC recovery leverde alleen cluster files op waarvan de inhoud niet leesbaar is.
Vervolgens heb ik via Knoppix geprobeerd de data zichtbaar te maken. Dat lukte deels.
Daarna heb ik een nieuwe systeembeheerder aangemaakt en via F8 etc is het wonder boven wonder gelukt om de rechten over te nemen. Alle dat heb ik vervolgens gekopieerd in een folder op een toegankelijk deel van de schijf. Zelfs de Outlook Express bestanden kon ik kopieeren.(':)')
smile
De partitie met de oorspronkelijke bestanden is echter nog steeds niet bereikbaar noch voor de gebruiker noch voor een systeembeheerder/administrator,(':(')
frown

Outlook Express start helemaal niet meer op.
Wat wel gelukt is, is om Mozilla emailprogramma te installeren en alle Outlook Express bestanden te importeren.

Nu moet ik alleen nog kijken of ik Mozilla wel als standaard emailprogramma wil gaan gebruiken omdat ook de andere gebruikers van de comp het daar mee eens moeten zijn :-)

( van Outlook naar Mozilla gaat wel, maar kan het ook andersom dat is de vraag)

Tot zover de stand van zaken.

Als je op dit moment al iets over toewijzen van gebruikersrechten kunt/wilt zeggen of hoe de partities benaderbaar gemaakt kunnen worden danwel hoe Outlook Express weer in de lucht komt, hoor ik graag van je

groet

J

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan