bginfo over netwerk: probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

bitshifter

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2012
Ik ben bezig met het programma'tje BGinfo aan het verkennen en wil volgende gegevens zien op scherm en opslaan in de database in een txt bestandje:

IP Address: <IP Address>

MAC Address: <MAC Address>

OS Version: <OS Version>

Service Pack: <Service Pack>

Network Speed: <Network Speed>

Memory: <Memory>

Volumes: <Volumes>

Free Space: <Free Space>

Computername: <Computername>

Maar wanneer ik dus alles in het veldje plaats die ik wil zien en dit in men database wil plaatsen en ik sla dit op in een bgi bestandje, dan verschijnen alle parameters in de database, en niet enkel die die ik aangevinkt had:

"Time_Stamp","User_Name","Host_Name","OS_Version","Service_Pack","Machine_Domain","Logon_Domain","Logon_Server","System_Type","Network_Card","IP_Address","Subnet_Mask","Default_Gateway","MAC_Address","Network_Speed","Network_Type","DHCP_Server","DNS_Server","CPU","Memory","Boot_Time","Snapshot_Time","IE_Version","Volumes","Free_Space","Computername"

"1/29/2014 8:06:22 PM","Administrator","WIN2008SERVER","Windows 2008 R2","Service Pack 1","FIXIT","FIXIT","WIN2008SERVER","Domain Controller, Primary, Terminal Server","Intel(R) PRO/1000 MT Network Connection","10.0.0.1","255.0.0.0","0.0.0.0","00-0C-29-FC-46-57","1 Gb/s","Ethernet","(none)","10.0.0.1","2.30 GHz Intel Core i3-2350M","2048 MB","1/29/2014 7:40 PM","1/29/2014 8:06 PM","8.0.7601.17514","C:\ 30.70 GB NTFS","C:\ 20.61 GB NTFS","WIN2008SERVER"

Hoe los ik dit probleem op? En wat doe ik precies verkeerd?

thxs

Geen idee, maar er zijn handiger tools om systeeminformatie in je database te krijgen. De output van bginfo is nogal op scherm gericht. Zo worden, als ik het goed uit mijn hoofd weet, de velden voor schijf en IP adres samengevoegd als ze meerdere keren voorkomen (dus C:, D: enz.). Is niet echt handig voor verdere verwerking. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om de gegevens zo te laten en via een query de gewenste gegevens te kopieren naar een andere tabel.

Kijk eens naar Aida32 of WinAudit.

Ok bedankt voor de info, maar ik moet met het programma'tje werken voor school, dus die andere programma'tjes zijn geen alternatief:)

Technet er maar even bijgepakt. Soms is het juist hetgeen wat niet in de tekst staat dat interessant is. In dit geval staat er niet expliciet dat enkel de geselecteerde gegevens naar de database worden geschreven. Oftewel, het zou zomaar kunnen zijn dat altijd alle gegevens worden weggeschreven naar de database.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan