Bibliotheken in Windows 7 Verkenner uitschakelen?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

CompuGj

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
Hallo,

Heb me net een nieuwe Toshiba Satellite L670-1HM aangeschaft (met Win 7 natuurlijk :p). Van XP naar 7 is wel even wennen, maar Windows 7 vind ik echt geweldig.
Op één ding na dan :s Windows Verkenner...

Ik vond de verkenner van XP veeeeel beter. De Windows 7 Verkenner werkt met Bibliotheken enzo, maar ik snap hier echt niets van. Kan iemand mij misschien uitleggen of het zou kunnen dat je die bibliotheken uit kan schakelen en Windows Verkenner kan 'veranderen' naar dezelfde structuur als in XP?

Grtz,
CompuGj

Ik denk dat niet slim is, veel programma's maken gebruik van deze directories om bestanden op te slaan. Ik heb het zelf wel eens gedaan, maar na een tijdje kwamen ze weer terug na een Windows update.

Ik heb zelf het volgende gedaan om mijn libraries te verplaatsen naar een andere schijf, ik weet niet of dat je misschien helpt. (Engels)
http://forums.techarena.in/vista-setup-install/620001.htm#post3018618

mijn vraag wat snap je er niet aan dan het is een verzameling van mappen. waar je al je media in kan zetten zoals je bijv. in win xp al je foto's in 1 map moest hebben, wou je een duidelijk overzicht hebben.(tenzij je picasa of wat gebruikt) hier geef je aan welke mappen je in de bibliotheek wil hebben. daar staan ze al je foto's in 1 bibliotheek,al je filmpjes in je bibliotheek en al je documenten in een bibliotheek.

toch verder werken

weghalen

Laatst bewerkt:
Uitleg bibliotheken in Win 7
Een bibliotheek lijkt in een aantal opzichten op een map. Als u een bibliotheek opent, ziet u bijvoorbeeld een of meer bestanden. Anders dan in een map worden in een bibliotheek echter bestanden verzameld die op verschillende locaties kunnen zijn opgeslagen. Dat is een subtiel maar belangrijk verschil. In bibliotheken worden items niet feitelijk opgeslagen. Bibliotheken worden gebruikt om de mappen met uw items te volgen en bieden u toegang tot de items. In bibliotheken kunt u uw items op verschillende manieren ordenen. Als u bijvoorbeeld muziekbestanden hebt opgeslagen op de harde schijf en op een extern station, hebt u in één keer toegang tot alle muziekbestanden met de bibliotheek Muziek.
Bron: Microsoft
FAQ

Laatst bewerkt:
Ik had ook wat moeite met de Windows 7 interface. Wat bij mij enorm hielp is dat ik dit tooltje vond waarmee windows 7 weer een "classic view" kreeg. Ook de verkenner zag er ineens weer goed uit.
Hier is deze toool te downloaden: http://classicshell.sourceforge.net/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan