Bibliotheken

Status
Niet open voor verdere reacties.

niksen

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2004
Hallo

Zins eenige tijd heb ik in bibliotheeken niet de normalew mappen afbeeldingen,muziek,video meer staan maar afbeeldingen.library-ms

ik kan hioer niet mee niet openen niet naam weiziogen heb ze al meerder malen verwijderd en dan de originele bibliotheeken herstellen echter helpt dat niet wat weer deze .library-ms files komen steeds terug

iemand eenig idee hoe dit te verhelpen is

al vast bewdankt

Er kunnen meerdere oorzaken zijn, het is dus onmogelijk te zeggen wat het probleem is.

Het feit dat je de ".library-ms" extensie kunt zien kan betekenen dat het register beschadigt is. Normaal wordt de functionaliteit aan de hand van je register namelijk verborgen. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld shortcuts, die eigenlijk ook gewoon files zijn met een .lnk extensie.

Als je via regedit je register opent. kijk dan even naar het volgende:

- bestaat computer->HKEY_CLASSES_ROOT->.library-ms ?
- Bestaat computer->HKEY_CLASSES_ROOT->libraryfolder ?
- staat als je op libraryfolder entry klikt (zie boven) aan de rechterkant in het "naam" veld: "nevershowext" ?

Beste niksen, welk besturings systeem ? Dan verplaats ik je vraag even naar de juiste sectie :thumb:

Laatst bewerkt:
Win 7 64Bit

1- bestaat computer->HKEY_CLASSES_ROOT->.library-ms ?
2- Bestaat computer->HKEY_CLASSES_ROOT->libraryfolder ?
3- staat als je op libraryfolder entry klikt (zie boven) aan de rechterkant in het "naam" veld: "nevershowext" ?

1 nee
2 jah die heb ik
3nee deze heb ik ook niet

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan kan ik wel verklaren waarom je de problemen hebt die je nu hebt. Echter niet waarom de beschadiging is ontstaan. Persoonlijk raad ik mensen niet snel aan om zelf in de registry te duiken, maar als je geen herstelpunt hebt van voor de schade dan moet je OF een herstelinstall doen of proberen de registry te repareren met de hand.

Bekijk bijlage test.txt

Als je dit bestandje gebruikt en de extensie veranderd van .txt naar .reg en in je register invoert worden, als het goed is, de meeste defaults weer hersteld. Je doet dit op geheel eigen risico (maar gezien je nu ook al vast zit kan het weinig extra kwaad doen).

Gooi de huidige libraries weg, voer de registry edit uit door te dubbelklikken op de .reg file... herstart de computer en "herstel je standaard bibliotheken". Met een beetje geluk werkt het dan weer. Als de beschadiging nog dieper zit dan zou ik echt een herstelinstall aanbevelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan