Biedt deze webcam waar voor zijn geld en wat kan 'ie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brossie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 dec 2005
Ik overweeg mijn vriend, die veel verstand heeft van PC's een webcam te kopen voor kerst. In de folder van Kruidvat kwam ik deze webcam tegen (zie bijgevoegd plaatje).

Nu is het zo dat ik totaal geen verstand heb van webcams. Ik vraag me dus af: zou dit wat zijn? Er zit 2 jaar garantie op, dat is dus een goed teken. Maar er staan dingen bij als: 300 pixels. Is dat goed? Is dat slecht? Wat wil het eigenlijk zeggen? En als ik het goed begrijp zitten er 3 USB-poorten op dat ding, waarin je dus andere voorwerpen kunt prikken zoals een headset? En dan 2-kanaals audiopoorten, wat is dat?

Ik heb de advertentietekst even overgetikt, was moeilijk te lezen:

De USB-media webcam is een 3-in-1 product. Bestaat uit een flexibele USB-webcam (300 pixels), 3 poorts USB 2.0 HUB en 2-kanaals audiopoorten. Compatibel met het SKYPE-systeem, een voordelige manier om internationaal te communiceren. Uitgevoerd in populaire witte kleur.

Wie helpt mij deze webcam te beoordelen op prijs/kwaliteit verhouding en me uit te leggen welke opties er nu eigenlijk op zitten?

webcam.jpg

Laatst bewerkt:
Vergissen is menselijk, waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt enz enz:D
Maar die bedoelde je toch die van logitech?? Heb hem zelf ook, goedkoop maar werkt prima!

Nee, die van Trust is ook wel okay en iets voordeliger.
Maar die tweede is :love:

Die tweede is idd erg mooi maar daar is zijn prijs ook naar! En je hebt er zelf nix aan dat ie mooie plaatjes filmt, daar kan alleen de andere van genieten:cool:

Logitech is wel een hele goede merk.
Die 300 pixels moet je net als een digitale camera zien van 0,3 megapixels.
Voor gewoon goed beeld van 640x480 kan ik je twee aanraden.
Eentje die je zelf al aangaf:
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/NL/NL,CRID=2204,CONTENTID=10034
Deze is met headset en is rond de €29,-

Tweede optie:
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/NL/NL,CRID=2204,CONTENTID=10860
Deze geeft even goed beeld als de eerste, maar deze heeft wel een ingebouwde microfoon. Prijs is ongeveer€ 29,99.

Als je nou echt superscherp beeld zou willen hebben en foto's er mee zou willen maken is dit ook nog een optie:
http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/NL/NL,CRID=2204,CONTENTID=10562

De prijs kan per winkel verschillen.

Ok, alvast dank voor jullie hulp! Die van het Kruidvat valt dus definitief af!

Mijn vriend beweert trouwens bij hoog en laag dat spullen van Trust en Sweex de grootste rotzooi zijn. Dus eentje van Trust hoef ik echt niet mee aan te komen :D !

Logitech is hij zeer over te spreken, dus dat is wel een optie. Maar wat ik me nog afvraag, die van Logitech heeft een resolutie van 640x480. Die van Kruidvat had 300 pixels. Heeft die van Logitech dan nu meer dan het dubbele aantal pixels dan die van Kruidvat (640:300) of maar een beetje meer (480:300)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan