BIG problem met S-ata schijf Laptop HP 6000serie HELLUP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mennodh

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2007
Hoi allemaal,

Ik ben in het bezit van een laptop HP 6000 serie. Sata HD 120gb.

Het probleem:
Ik was zo slim om vista eens te bekijken en had deze versie zonder key geïnstalleerd. Nu ben ik 3 weken op vakantie geweest, kom ik terug en moet ik hem activeren. OEPS! Het is alleen nog maar mogelijk om hem te activeren, aan de bestanden of in windows kom ik niet meer. Nu is niet de bedoeling dat ik met VISTA wil doorgaan, ik wil mn Media Center 05 terug, alleen staan er enorm belangrijke e-mails in mijn e-mail alsook diverse autocad tekeningen in.

De bedoeling : Ik moet mn bestanden krijgen!

Nu heb ik zo'n mooi apparaatje (aixcase) waar ik mijn diverse HD's los koppel, aan het apparaatje hang en dat geheel aan een vaste pc zijn USB aansluiting waardoor de schijf is in te zien.

Het probleem :
Ik maak de laptop open, wat blijkt.... een totaal vreemde aansluiting die niet past.

Heeft iemand enig idee of het softwarematig is op te lossen of dat er materialen bestaan waarmee ik de bestanden op de schijf kan raadplegen?

Superrrrrrr bedankt alvast.

best stom van microsoft. 3 weken later kan je je bestanden niet eens meer zien.

Wat IK zou doen... ( en er zal vast wel een makkelijkere manier zijn maar ik weet het niet ) is een andere windows erop installeren zonder de harde schijf te formateren.

Zo kan ik met de andere windows toch nog in de mappen kijken van vista.

Maar dat is wat ik zou doen... en wie weet bestaat er een simpelere maar dit is wat ik nu voor je kan bedenken...

Je kunt proberen om op te starten met een linux boot cdrom, dan je gwenste bestanden eruit treken, en als je tevreden bent, de HD formateren. Als je outlook gebruikt kun je ergens alle bestanden van outlook weghalen, dan heb je je mailtjes ook nog (outlook van MS office, hoe het met express zit weet ik niet)

Ik neem aan dat je de hd als een ntfs hebt geformateerd, dan moet e wel zoeken naar een linux die standaard deze kan lezen. Ik weet niet welke dat kunnen.

Ook bestaat de kans dat de linux bootcd je laptop niet ondersteunt, maar dat is gewoon een kwestie van proberen.

Succes :)

db

Mogelijkheid is knoppix live cd (of missch. beter KUbuntu)en de bestanden op een externe schijf/stick zetten.
Wel even een gezoek hoe alles werkt, maar is te doen.
Lees hier hoe je dat met Knoppix doet.
Let op het extra tooltje dat je nodig hebt voor NTFS. Dat is inbegrepen, maar moet "geinstalleerd" worden. Je leest hier hoe.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Nieuwe windows installatie naast Windows VISTA is niet mogelijk zonder de schijf te formatteren. Hij geeft dan allerlei rare meldingen aan.

Wat betreft het LINUX programma:
Werkt dat ook als ik niet meer in windows kom? Want in de readme zie ik allerlei schermen binnen linux?

Wat betreft KUBUNTU:
Hoe kom ik bij mijn bestanden....

Ik hoor het graag snel.

bedankt

Laatst bewerkt:
Met knoppix start je van de cd op.
Je hebt niets te maken met je harde schijf en dus ook niet met windows
Na activering van het genoemde tooltje kun je wel je schijf lezen en beschrijven.
Je kan dan alle betanden die je wil op een usb stick zetten of een externe harde schijf en vaak ook gewoon branden
Zie part 3 van de rescuefiles.
Even diep zuchten:D en alles stap voor stap volgen (ik doe zelf ook niet veel met Linux) geeft het gewenste resultaat.
Het kost moeite, geen geld. Of het die moeite waard is, wordt bepaald door hoe belangrijk je de gegevens vindt.
mvg leo

Hallo !

Met alle respect: dit is allemaal overbodig !

Met een eenvoudige truc kun je Vista opnieuw voor 30 dagen aktiveren, en dan je bestanden veilig stellen.

Als je wilt weten hoe moet je me even mailen.

Greetz,

Harry.

tja daar heb ik natuurlijk niets op te zeggen.
iig weet ik nu zelf weer wat ik moet doen als windows er uit ligt:D

Nieuwe windows installatie naast Windows VISTA is niet mogelijk zonder de schijf te formatteren. Hij geeft dan allerlei rare meldingen aan.

Windows XP is wel via ms-dos te installeren.

Als ik het nog goed herriner was dat...

X:\i368\winnt.exe ( X is dan de schijfletter van je cd-rom... )

daarmee installeert hij via dos ( en dan hoef je je harde schijf niet te formateren ) maar deze optie... duurt... eeuwen... en... eeuwen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan