Big Problem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

angelietje

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2007
eeey daar

ik zit met een mega probleem.

Mn pa's pc heeft al een tijd een virus en omdat hij Norton niet up to date houdt is die verlopen. Vandaag heb ik dus AVG-trail gedl't (Heb zelf AVG), om ff een virusscan te doen en wat bleek: D hele pc stond vol met: Trojan Horse (en andere ****). Na de scan was de helft verwijderd en de andere helft stond in Quarantaine. Omdat ik nog steeds lasthad van t virus ivm internet etc. Heb ik met mn stomme kop en in een boze, onnozele bui die Quarantine geleegd. Met gelijk daarna: *** :eek:. Virus zat in mn drivers en dergelijke.. resultaat: geen IP adres, geen internet en een boze vader zo. Formateren daar ben ik als de dood voor, dat doet mn vriend zondag. Maar is er geen andere oplossing? en daarnaast weet ik niet eens zeker of k die CD nog heb van d drivers..
nja hoop dat je het begrijpt
want ik ben nu egt zo'n megacomputernoob :o

thnx

dat hij boos is leg aan zijn eigen vind ik aangezien hij de pc zwaar verwaarloost heeft.
denk toch dat het beste is om deze te formateren aangezien er zo veel rommel opstaat.

dat hij boos is leg aan zijn eigen vind ik aangezien hij de pc zwaar verwaarloost heeft.
denk toch dat het beste is om deze te formateren aangezien er zo veel rommel opstaat.

Mee eens, maar hij is al pissig omdat ik in Herexamen moet doen.. hahahaha :p

Zondag is het weer vaderdag: nieuwe stropdas en dan is alles weer goed....

Kun je die AVG niet nog een keer runnen?

OK, ik heb het nog eens gelezen, nu snap ik het.... :o
je hebt alles wat in Q stond gedelete... en toen was opeens je systeem [sorry, ZIJN systeem] mank......

Systeemherstel geprobeerd?

Ik zou alle data die nog nodig is veilig stellen, dus naar een externe hardeschijf of branden naar CD of DVD, en daarna de hardeschijf formatteren en opnieuw Windows installeren. Formatteren kan met de Installatie-cd van Windows.

OK, ik heb het nog eens gelezen, nu snap ik het.... :o
je hebt alles wat in Q stond gedelete... en toen was opeens je systeem [sorry, ZIJN systeem] mank......

Systeemherstel geprobeerd?

Yup, met 3 verschillende herstelpunten (ivm dl'n AVG) en dat werkte niet..
helaas :(

Ik zou alle data die nog nodig is veilig stellen, dus naar een externe hardeschijf of branden naar CD of DVD, en daarna de hardeschijf formatteren en opnieuw Windows installeren. Formatteren kan met de Installatie-cd van Windows.

Dat gaan we nu dus ook doen, maja dats pas zondag en ik heb mn pa nog niet eens verteld wat er gebeurt is :cool: hihi

Dat gaan we nu dus ook doen, maja dats pas zondag en ik heb mn pa nog niet eens verteld wat er gebeurt is :cool: hihi

Dan zou ik maar snel heel aardig doen en het vertellen.:) Ik denk dat formatteren de enige goede optie is hiervoor, er zit toch zoveel rommel op de pc. Op zondag is het vaderdag, en dan krijgt hij voor vaderdag een heel schoon systeem. Alles werkt weer, snel, enz.

En doe voor de zekerheid maar sokken bij die das..... je weet maar nooit....... of maak een mooie tekening........

Ik denk dat het verstandiger is als ik een nieuwe pc koop, hij is woedend! :rolleyes:
mja hij was al chaggi vanwege mn her..
Hij wil niet geloven dat dat ding helemaal naar de !#@&*# was.. zegt ie: hij werkte tog nog gister! Dankzij jou doet ie t niet meer..

jezus..
dus ik: Ja en hoe werkte die: 500000 pop-up, hij ging langzaam, en dankzij dat virus kon iemand inbreken in je pc (dat kan met trojan tog?)
Nja ik heb gezegt dat dat ding nooit meer goed zo komen, zonder formateren. :rolleyes:

dat had ik ook al voorgesteld dan weet je zekker dat deze rommel echt weg is.
met zo besmetting zal toch wel het een en ander systeem bestanden toch wel veranderd,
zijn.

angelietje, zorg dus dat je een Windows-installatie cd hebt en dat je weet welke drivers je waar moet downloaden. En zorg dat je alvast een virusscanner hebt gedownload en die op een USB-stick ( of ander Flash geheugen ) of op een CD-ROM'tje zet, en dan die virusscanner installeert voor je het internet opgaat. Zo weet je zeker dat het schoon geinstalleerde systeem niet direct weer virussen te pakken krijgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan