Bigdump foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frenske123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Berichten
1.260
Hoi,

Ik wil een vrij groot bestand importeren in database .sql

bevat 320.000 regels

Ik krijg met Bigdump de volgende melding:

Stopped at the line 323.
At this place the current query includes more than 300 dump lines. That can happen if your dump file was created by some tool which doesn't place a semicolon followed by a linebreak at the end of each query, or if your dump contains extended inserts or very long procedure definitions. Please read the BigDump usage notes for more infos. Ask for our support services in order to handle dump files containing extended inserts.

als oplossing vind ik o.a:

1. Open the backup sql file, with a notepad or any HTML editor, and find that line which is almost similar above, which starts with ‘INSERT INTO’

2. Highlight that line until the “VALUES” text to copy.

3. Count the followed 300 lines, then you can put a ; (semicolon) to the end of the line, and paste the line with “INSERT INTO bla-bla VALUES” in step 1.


De INSERT INTO zie ik staan maar wat wordt hier verder bedoeld is me niet heel duidelijk.

Code:
INSERT INTO `test_location_city` (`Feature_int_id`, `Admin1_str_code`, `Country_str_code`, `Feature_str_name`, `Feature_dec_lat`, `Feature_dec_lon`) VALUES
(146765, 'AD02', 'AD', 'Canillo', 42.567, 1.6),
(211022, 'AD02', 'AD', 'El Tarter', 42.583, 1.65),
(230839, 'AD02', 'AD', 'Meritxell', 42.55, 1.6),
(177897, 'AD02', 'AD', 'Pas De La Casa', 42.55, 1.733),
(282835, 'AD02', 'AD', 'Ransol', 42.583, 1.633),
enz...

Ook iets gelezen van aanpassen voorbeeld $max_query_lines = 30000; maar deze regel zie ik niet staan

edit
Met SQL Dump Splitter bestand verkleind in gedeeltes maar bigdump geeft dan ook melding

Stopped at the line 301.
At this place the current query includes more than 300 dump lines. That can happen if your dump file was created by some tool which doesn't place a semicolon followed by a linebreak at the end of each query, or if your dump contains extended inserts or very long procedure definitions. Please read the BigDump usage notes for more infos. Ask for our support services in order to handle dump files containing extended inserts.
 
Laatst bewerkt:
Dit probleem komt helaas wel vaker voor in de MySQL wereld, omdat dat de enige omgeving is waarin men twee fouten maakt:
1. mysqldump maakt graag extended-format dumps, waardoor de queries die het genereert soms langer zijn dan wat MySQL zelf accepteert (die dumps zijn onbruikbaar als je geen admin bent) en zoals in dit geval langer dan de zelfvbedachte limiet van 300 regels, duie nergens op slaat maar wat weer typisch is voor programmeurs die niet weten wat SQL nu eigenlijk is.
2. men gebruikt graag (php) scripts om de dump terug te zetten. (Kun Jij niets aan doen, men doet alsof het kan en als je er geen ervaring mee hebt dan zie je het als een mooie oplossing)

Fout #1 is duidelijk, fout #2 is begrijpelijk maar zelfs phpmyadmin krijgt dit niet goed voor elkaar.

De enige juiste manier om backups te maken en terug te zetten is: dump ze met mysqldump en zet daarbij het extended format uit. Zet je dump terug via de MySQL commandline tool, en *NIETS* anders, want alle andere manieren zijn fout, punt. Zelfs MySQL's eigen tools zijn niet betrouwbaar, dus afwijken daarvan is alleen maar minder betrouwbaar.

Een doodenkele keer wil het wel eens lukken om dit te doen via een echte SQL tool zoals Heidi, EMS of SQLYog, wellicht zelfs mysql-workbench (van MySQL zelf en behoorlijk brak)
 
Hoi,

Bedankt voor je reactie

dump ze met mysqldump en zet daarbij het extended format uit

Bedoel je hiermee de exportfunctie in phpmyadmin? is me niet helemaal duidelijk (leek)

Ik heb een .sql bestand aangeleverd gekregen en begint met de code zoals hierboven aangegeven, is dus geen eigen dump of ge-exporteerd
 
Ik bedoel: "dump ze met mysqldump", de commandline tool. phpmyadmin kan geen betrouwbare dumps maken. Ja ik weet het; heel veel mensen vinden van wel omdat het bij hen nog nooit mis is gegaan, en dit topic is een mooi bewijs voor het feit dat het met grote regelmaat volledig mis gaat.

Kijk of het mogelijk is om de database rechtstreeks te dumpen via mysqldump. Op je eigen werkstation kan dat sowieso en als je database bij een hoster draait dan heeft die meestal wel een manier waarop je een sql file kunt uploaden warna zij het automatisch via mysql weer im- of exporteren
 
Ik zit dus bij een hoster.

bedoel je dit
tab > SQL

Voer SQL-query/queries uit op databank deb0000_test:

en dan een invoerveld met bv:
SELECT * FROM `test_mail` WHERE 1
 
Laatst bewerkt:
Geen idee, ik kan niet zien wat jouw hoster hiermee bedoelt. Maar je hoster heeft vast wel een handleiding ergens op hun site, of een email ades waar je kunt navragen hoe je een dump kunt maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan