Bij aanklikken ingekomen mail loopt PC vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

snel0026

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2002
Ik heb van een bekend en normaliter vertrouwd persoon een mail ontvangen met als bijlage een foto.

Zo gauw ik op de mail klik (maakt niet uit of het met de linker of de rechter muisknop is) loopt de PC vast.
Het zandlopertje verschijnt en de PC kan alleen maar via taakbeheer gereset worden door Outlook express uit te schakelen of door de PC opnieuw op te starten.

Dit houdt in dat de betreffende mail ook niet kan worden verwijderd.

En op zich staat deze mail mij niet in de weg, maar ik vind het vervelend.

Hoe krijg ik die mail of geopend of verwijderd?

Alvast bedankt, Wim.

Wordt een beetje tricky, maar je kunt het als volgt doen (ik ga ervan uit dat het betroffen bericht in Postvak IN staat):
a. Maak een nieuwe mailmap op hetzelfde niveau als de huidige Postvak IN. Noem die Ingekomen
b. Verplaats (=sleep met de muis) alle berichten in Postvak IN naar die map Ingekomen, met uitzondering van het mailtje waar je problemen mee hebt (die laat je staan). Na deze actie bevat Postvak IN alleen nog het foute mailtje.
c. Ga (in Outlook Express) naar Extra -> Opties -> Onderhoud -> knop Archiefmap. Selecteer met de muis alles wat je aan padnaam ziet (dat gaat vérder dan de rechtermarge van het veldje zelf), doe Ctrl-c van kopiëren, klik Annuleren net zolang totdat je weer terug bent in Outlook Express.
d. Sluit Outlook Express volledig af en plak de inhoud van het klembord in het Start -> Uitvoeren vakje van XP. Dan op OK drukken.
De dan getoonde .dbx bestandsnamen komen overeen met wat je in Outlook Express aan mappen ziet (dus Postvak IN.dbx, Verzonden Items.dbx, Ingekomen.dbx etc.) [folders.dbx heeft een aparte functie.]
e. Hernoem Postvak IN.dbx naar (bijv.) KAPOT.dbx
f. Start Outlook Express op. Je krijgt weer een schone Postvak IN terug. Sleep de berichten uit de mailmap Ingekomen terug naar Postvak IN. Zodra de mailmap Ingekomen helemaal leeg is kun je de mailmap Ingekomen verwijderen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Sorry dat ik niet heb gereageerd, maar zoals dnties heeft aangegeven heb ik het probleem kunnen oplossen.
Hartstikke bedankt!

Nog een vervolgvraag.

Hallo Tijs,

Ik reageer weer wat laat, maar ik heb nog een vraag over dit item.

Ik heb het probleem opgelost zoals jij aanraadde, maar waar blijft de aangemaakte map kapot.dbx?
In outlook express komt hij niet voor.

Ik dacht nl. dat ik deze nog moest verwijderen, maar ik kan 'm nergens meer vinden.

Bedankt voor het meedenken en adviseren.

Wim.

Dat je er niets van ziet is omdat KAPOT.dbx niet in het lijstje staat van mailmappen in Outlook Express.
Anders gezegd: Omdat er geen mailmap KAPOT bestaat zie je in Outlook Express ook niet (de inhoud van) KAPOT.dbx.
Natuurlijk is dit precies wat we willen, JUIST omdat (dat ene mailtje in) KAPOT.dbx blijkbaar corrupt is.

Als alles verder goed werkt kun je dus KAPOT.dbx verwijderen. Hoe je in de juiste map komt kun je zien bij c. en d. van mijn posting. Natuurlijk hoef je (juist omdat KAPOT.dbx niet wordt gebruikt in Outlook Express) Outlook Express in dit geval niet af te sluiten. Natuurlijk alleen KAPOT.dbx verwijderen, niet een actief mailbestand (zoals Postvak IN.dbx, Verzonden Items.dbx etc.)

Tijs.

Laatst bewerkt:
OK, duidelijk!
Harstikke bedankt. Weer wat geleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan