bij aansluiten van samsungtablet GT P5110 krijg ik foutmelding van de usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanMolenaar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 okt 2009
Bij aansluiten van samsungtablet (tab 2, 10.1 Wifi) GT P5110 krijg ik de melding dat de USB-aansluiting wordt niet herkend. Bij het bekijken van apparaatbeheer krijg ik de onderstaande melding: 'dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (code 43)' (zie bijlage).
Er wordt gewerkt met windows 7, 64 bit.

Wat is hiervan de oorzaak en hoe los ik dit op?

foutmelding usb.jpg

Hiervoor heb ik al geprobeerd om de usb-driver te verwijderen en opnieuw te installeren. maar dat werkt niet.
Ook het programma 'Kies'van Samsung is goed geïnstalleerd.

Met hartelijke dank voor de hulp,

Jan Molenaar

Kunt u misschien een foto met een grotere resolutie plaatsen?
Dat maakt de tekst leesbaarder.

Er zijn al wel een paar stappen die u kunt doen:

- Ga naar instellingen -> Ontwikkerlaars opties en schakel USB-foutopsporing in. Als het menu ontwikkerlaars opties niet kunt vinden, moet u bij apparaat info 10 keer op de build versie klikken, totdat er een melding komt dat je ontwikkerlaar bent.
- Download de Android SDK (stand-alone SDK tools) en pak deze uit in een map.
- Druk met de rechtermuisknop op de map terwijl u de shift knop ingedrukt houdt en klik op "Opdracht venster hier openen"
- Sluit u tablet aan met de usb draad, en kijk of er een melding komt van iets met ontwikkelmodus in de meldingen, zo niet controlleer dan of usb foutopsporing is ingeschakeld.
- In het zwarte venster dat we met de rechtermuisknop naar voren hebben getoverd, typt u nu dit "adb devices" (zonder aanhalingstekens) gevolgt door een enter. Als u tablet daar in de lijst komt te staan, dan wordt deze gezien door uw computer en is er iets mis met de software van samsung. Als deze niet in de lijst staat, houdt dan de power-knop en de volume-up (of als de volume-up geen resultaat geeft de volume-down) knop ingedrukt voor een ruime 5 seconden.
- U krijgt dan een scherm te zien waarmee u verschillende opties kunt doen (allemaal met de fysieke knoppen)
- Sluit uw tablet opnieuw aan en herhaal de stap waarmee we het zwarte venster hebben gemaakt en het commando wat we daar hebben ingevoerd.

Als u dan uw tablet nog steeds niet ziet, kunt u het beste contact met samsung opnemen.

Suc6!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan