• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij aanvinken van een cel automatisch afspraak in Outlook

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jehee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jehee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2011
Goedemiddag,

Zie bijlage. Bekijk bijlage Voorbeeld.xls

In dit bestand, dienen de data in kolommen U t/m X als afspraak ingevoerd te worden in Excel. Het gaat in dit bestand nu om vier rijen, maar in de praktijk moet dit kunnen doorlopen tot ca. 10.000 rijen. Het is dus de bedoeling dat, zodra de cel wordt aangevinkt, deze datum in de bijbehorende cel in MS Outlook terechtkomt, tezamen met de adresgegevens en de naam van het bedrijf.
Is er iemand die mij hiermee kan helpen??

Groet, Tim

wat je vraagt is wel mogelijk, maar ik weet niet of het wenselijk is. Je zal het nooit 100% waterdicht krijgen. Wat gebeurt er als je achteraf zelf gaat wijzigen in Outlook zelf, moet excel dan gans het rijtje weer aflopen en desnoods de wijzigingen terug ongedaan maken. Ten tweede staat daar nu een selectievakje in U5, maar die heeft nergens een linkje naar een cel. Zodoende is zo'n constructie ook nogal foutgevoelig.
Als het om 10.000 rijen gaat, kan je dan niet gewoon beter in excel blijven en het mooi uitwerken ?

Beste cow18,

Ik begrijp wat je zegt. Wat nu als ik het selectievakje verwijder. Is het dan mogelijk op basis van de kolommen U t/m X een automatische agendering in outlook te realiseren?

Voor wat betreft wijzingen in Outlook, ik maak dan intern de afspraak om deze niet te wijzigen of anders alleen de input vanuit Excel te wijzigen

ik denk dat het geheel nogal zwaar en langzaam wordt als je over 10.000 rijen * zoveel kolommen = bv. 20.000 afspraken begint te praten. Wat is er mis met alles in excel te houden, daar kan je alle mogelijke mooie rapportjes en overzichtjes krijgen.
Misschien zijn afspraken in het verleden te verwaarlozen en blijft er misschien maar een fractie over ????
Ik ben alleen bang dat we daar een bult werk gaan insteken en dat je het achteraf niet of nauwelijks zal gebruiken, omdat het mooier te maken is binnen excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan