Bij afsluiten Access en het comprimeren vd DB, komt er een foutmelding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adriw

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2015
Bij het afsluiten van de database Films die ik al een jaar in gebruik heb, merk ik de afgelopen twee weken, dat de database gecomprimeerd wordt, maar dat na korte tijd volgende foutmelding op het scherm komt:

Access foutmelding comprimeren.jpg

Ik werk met Access 2010, en het bestand staat op een externe harde schijf.
Ik heb de cache reeds in- en uitgeschakeld, maar niets helpt. Hoe los je dat op?

Groeten,
Adri

Kijk eens wat er gebeurt als je de db op een vaste schijf zet. Of probeer het comprimeren te beperken tot bij het afsluiten bijvoorbeeld.

Bestand naar interne HD D:\

Vreemd, als ik het bestand naar interne schijf D:\ verplaats, en iets wijzig in de records, wordt de DB bij afsluiten normaal gecomprimeerd.
Dus ik dacht: Eureka!

Ik plaats de DB terug naar de externe schijf K:\, maak de wijzigingen in het record ongedaan, sluit af, en wat gebeurt er?
De database comprimeert op normale wijze!?
Ik wacht even af, en meld mij weer indien er iets gebeurt (of ook weer niet, wat goed is ;) )

Bedankt voor de vingerwijzing.

Adri

PS
Misschien komt het wel door het warme weer hier, dat de schijf raar doet??
(ik woon in Warschau, waar het al twee weken tropisch is)

Comprimeerprobleem opgelost

Hi Octafish,

Het lijkt erop dat het probleem opgelost is.
De foutmelding verschijnt niet meer. Vermoedelijk is er een pointer gereset nadat ik het bestand naar de andere schijf (intern) verplaatste en weer terugzette.

Adri

Laatst bewerkt:
Het leek erop dat het probleem opgelost was.
De foutmelding verscheen niet meer.

Nadat ik eerst dacht dat het probleem opgelost was, is het nu,
na het afsluiten en heropstarten van de PC, weer terug in volle eer en glorie...

Heeft er iemand enige suggestie?

Bij voorbaat dank...
Adri

Laatst bewerkt:
Eens een nieuwe database maken op uw harde schijf en dan alles van uw oude database importeren naar de nieuwe, uw VBA verwijzingen naar de juiste bibliotheken moet U dan wel manueel achteraf nog doen maar misschien is het daarmee op de kortste tijd opgelost. Databases gaan soms wel 's bij wijze van spreken "kapot".

Nieuw aangemaakte DB

Hallo JohanRVT,

Dat was een goede tip. Dat DB'es konden "kapot" gaan door normaal gebruik, verbaasde mij wel enigszins.
Misschien tijd om toch eens op zoek te gaan naar een goede SQL-DB misschien. Alleen heb ik er de tijd niet voor alle ins en outs ervan opnieuw te gaan opzoeken en aanleren.
Ik heb nu zoveel tijd in Access gestopt dat het geen zin heeft dacht ik om nog eens te veranderen.
Ermee leren leven dus vermoed ik.

Nogmaals dank voor de goede tip. Tot hiertoe werkt het foutloos. :thumb::thumb:

Adri

Geloof me als onze dames iets kunnen doen vastlopen, crashen dat ze dat al lang hebben gedaan. De term FUBAR is ons hier niet vreemd :mad: En denk je dat SQL databases op servers niet kunnen "crashen"? Meestal als er zoiets zich voordoet gaan ze ook gewoon een backup terugplaatsen ipv achter de fout te zoeken, in de winkel uw PC binnenbrengen is ook meestal herinstallatie, etc....
Jongstleden was het in onze centrale ook paniek omdat iemand op de Citrix server een cryptolocker virus had losgelaten, leve de backup dan.

Gelijk heb je Johan, de backup van de SQL DB'es is dan de enige oplossing! En of dat het alleen de dames zijn die voor crashes zorgen, dat is een uitspraak die ik voor jouw rekening laat :rolleyes:

In ieder geval, de Access DB hier doet het terug normaal. Toch weer iets nieuws bijgeleerd.
Je bent nooit te oud om te leren dus. :)

Deze topic mag, wat mij betreft, gesloten worden en als opgelost worden aangemerkt.

Bedankt ieder die bijdroeg aan de oplossing.

Adri
Warszawa.

Dat alleen dames voor een computercrash zorgen heb ik natuurlijk niet gezegd; buiten onze directeur zijn er hier enkel maar dames werkzaam op de computer, vandaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan