bij afsluiten iedere keer 2 updates te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Iedere keer als ik mijn pc uitzet krijg ik na het afsluiten de melding: "2 updates te installeren". Die worden vervolgens geinstalleerd en de pc wordt uitgeschakeld. Als ik hem weer aanzet en dan weer uitzet, hetzelfde verhaal keer op keer. Wat kan dit zijn??
mvrgr. Kanyarat.

Laat anders windows xp eens naar updates zoeken en installeren. Misschien schrijft hij de updates bij afsluiten niet goed weg.

Ja, een is er nu verdwenen. Maar deze MSXML 4.0 SP2 Security Update (KB927978) blijft terugkomen. Als ik deze laat installeren en de installatie is goed voltooid, dan staat dat schildje weer in de balk. Dat kan ik tig keer doen, maar dezelfde update blijft terugkomen. Downloadgrootte e.d. is ook altijd 0.

Het wordt steeds gekker. Iedere keer als ik mijn pc opstart wordt er een file weggeschreven in kladblok. Ik heb er nu al een stuk of 30 en ze hebben allemaal te maken met die update die maar terug blijft komen. Ik heb net de helpdesk van HP gebeld, die hebben het even met me doorgelopen en de windows firewall uitgezet. Toen kon ik 2 opstarten zonder dat er file werd weggeschreven en ook het updateschildje in de menubalk bleef weg. Helaas is ook dat weer terug en ik ben er dus niks mee opgeschoten. Inmiddels barst ik van de logfiles. Hoe kan hier toch vanaf komen??
Is iemand hiermee bekend??

Toch opgelost. Het schijnt een microsoft fout te zijn. Alles kwam door die foute beveiligings update:)

Hoe heb je dit gedaan , ik zit nl met hetzelfde probleem

Toch opgelost. Het schijnt een microsoft fout te zijn. Alles kwam door die foute beveiligings update:)

Hallo Kanyarat , hoe heb je het uiteindelijk opgelost , ik heb nl zelfde probleem

Bvd voor je antwoord

Bennie

Dat weet ik eigenlijk niet meer precies. Het ging in ieder geval om een fout in de beveiligingssoftware. Op de een of andere manier klikte ik op die telkens terugkomende melding en toek kreeg ik de aard van de foutmelding te zien. Daar werd ik weer doorgelinkt naar de microsoft site waar beschreven stond hoe dit op te lossen. Ik moest in ieder geval deze file KB927978 uit windows verwijderen en een nieuwe update doen. Dan schijnt het verwijderde bestand vervangen te worden door de goede. Ik had daarna geen problemen meer. Maar het lijkt mij raadzaam om niet zomaar wat te gaan doen en eerst op de microsoft site te kijken. Tik die bestandsnaam daar eens in en laat zoeken!
mvrgr. Martin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan