Bij begin van het laden van windows stopt de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

merijnpsv

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Laatst heb ik geprobeerd een crack voor assasins creed 2 te downloaden. Dit was een virus, nu gaf de pc bij het opstarten aan dat er een file mistte waardoor het opstarten niet meer nodig was. In de bios mode herkent het moederbord de hardware nog wel allemaal. Mijn vraag is:

Heeft er iemand een idee hoe hier iets aan gedaan zou kunnen worden. En is het misschien slim om de pc direct naar de winkel te brengen of is er een simpele oplossing.

Bvd,

Merijn

Hoi..

Je zou eerst het onderstaande eens kunnen proberen.

Opstarten van de XP- CD, kiezen voor R(epareren), de herstelconsole gebruiken (http://support.microsoft.com/kb/307654/nl , scroll naar: de herstelconsole gebruiken).

Trommel achter de prompt: chkdsk /r en klik op enter.

Als dit proces klaar is trommel je: fixboot weer: enter.

Dan: exit

Er mag wel over ''crack gedownload'' worden gepraat maar niet om thepiratebay of torrentz? :confused:
Waarom?

Dat heb ik dus een keer geprobeert maar die Windows XP CD bleek beschadigd te zijn waardoor windows (volgens mij) maar voor de helft is geinstalleerd want hij stopte er ineens mee (het installeren van windows).
Misschien is het het beste om een nieuwe windows CD (Windows 7?) te kopen en het daarmee te proberen?

Kan je niet ergens een cd lenen/downen dan?

Nou, ik heb echt slechte ervaringen met het gebruiken van gedownloade Windows software en het lenen van CD's want de CD die ik had gebruikt (die beschadigd was) had ik ook geleend en die zorgde er in feite voor dat me hele PC naar de mallemoer was.

Was dat wel dezelfde versie?
Dus als jij home hebt dan ook een home cd en geen prof.

Overweeg je een kompleet nieuwe installatie nu??

@windowsfaq:wat doet jou vraag hier?

Ik wil inderdaad me computer helemaal opnieuw installeren, wilde toch al Windows 7 kopen dus dit is volgens mij de juiste tijd ervoor.
Kan ik met mijn windows 7 CD de hardeschijf leeghalen zodat Windows XP eraf is? Of moet ik mijn hardeschijf op een andere manier leeghalen?

Nee dat kan met de w7 cd het leeghalen.

Al wel gekeken of er voor jou systeem geschikt is voor w7?drivers etc....

Ja, heb een tamelijk snelle PC. weet de specificaties niet precies want ik heb hem van een vriend over gekocht. Goede videokaart enz. dus komt wel goed.

Ik heb toch nog een vraag.
XP is volgens mij voor de helft geinstalleerd want hij mist een file die de computer opstart. Maar ik zie het laad scherm van XP heel kort en dan crasht hij (blauw scherm). Ik wil nu Windows 7 Upgrade kopen maar is het mogelijk dat Windows 7 dan de half geinstalleerde XP op mijn computer niet herkent?

Dankjewel.

Maakt niet uit.Vanuit xp kan je geen upgrade doen.Je zult dan een nieuwe instal moeten doen van w7
[smallIMG]http://img.hexus.net/v2/software/windows7/upgrade-chart-big.jpg[/smallIMG]

Laat maar, haha. Ik moet blijkbaar zowiezo een Custom Install uitvoeren anders blijf ik met het zelfde probleem zitten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan