Bij bewaren W-bestand opeens van 80KB>600 KB

Status
Niet open voor verdere reacties.

3Maaike

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Ik heb een aantal Word Templates gemaakt op de Mac (Microsoft Word 2004).
Deze worden geopend en bewaard als Word Document door een Windows gebruiker.

Het vreemde is dat het bestand dan qua grootte ineens van 80 Kb naar 600 KB veranderd!
Heeft iemand een idee hoe dit kan en zo ja hoe te verhelpen?

Als ik dezelfde handeling op mijn Mac verricht gebeurt dit niet overigens.
In het Word bestand staan kleine afbeeldingen.

Bij voorbaat dank voor de kennisoverdracht!!

groet, 3Maaike

Bevatten deze templates illustraties? Word heeft namelijk de neiging om documenten met illustraties "op te blazen". Overigens heb ik meermaals meegemaakt dat een document gemaakt op een Mac bij transfer naar PC groter wordt, maar dit lijkt me toch wat veel. De grootte van een document wordt tenslotte ook voor een stuk bepaald door de grootte van de harde schijf, omdat nl. de segmenten waarin een harde schijf is ingedeeld bij een kleine harde schijf kleiner zijn dan bij een grotere.

EDIT: ik had beter moeten lezen: ik zie dat jouw post de tekst bevat: "In het Word bestand staan kleine afbeeldingen."
Ik zou aanraden de afbeeldingen uit het document te verwijderen (dat kan zowel aan de Mac als aan de PC-kant) en bij het voltooien (aan de PC kant waarschijnlijk) pas opnieuw in te voegen.

Laatst bewerkt:
O.k. dat is een snelle reactie! Thanx.
Nu gaat het om tig documenten, die dan in de PC moeten worden aangepast...
Eerst eentje proberen voordat we alles aanpassen.

Zou het dan ook nog uitmaken op welke PC je het aanpast? Bijvoorbeeld op PC1 bewerk je de templates en op PC2 ga je er mee werken?
De templates worden namelijk organisatie breed gebruikt, dus dat zou betekenen dat je ze overal moet aanpassen. Of is het echt een MAC/PC probleem?

groet, 3Maaike

Laatst bewerkt:
Ik zou dit probleem als volgt oplossen:
1. Ontwerpen op Mac (bij voorkeur zonder de illustraties)
2. Templates + illustraties overbrengen naar PC1
3. Op PC1 opnieuw samenstellen en bewaren.
4. Dan pas transfereren naar andere PCs.

Probleem lijkt mij dubbel:
1. de manier waarop Word met illustraties omgaat (de bestandsgrootte enorm opblaast)
2. het verschil tussen Mac en PC

Maar probeer het inderdaad eerst met 1-2 bestand(en) vooraleer voor die "tig" bestanden een plan uit te werken. Je moet nl. eerst in de praktijk aantonen dat mijn theorie klopt.

Wordtemplate TE Groot. Helaas nog niet opgelost...

We hebben bovenstaand geprobeerd maar helaas is ons probleem nog niet opgelost.
Nog steeds blijft het Word bestand 600 KB terwijl de 2 illustraties erin maar 4 KB zijn.
Toch een Word probleem en geen Mac/pc probleem?

Wie weet raad?

Groet, 3Maaike

3Maaike,
is dit probleem ondertussen al opgelost?
Je moet weten dat ik ook actief ben op een Brits Macintosh forum, weliswaar onder mijn eigen naam.
Daar ging het om een bestand dat "aanzwol" van 80KB naar 3MB!
Het blijkt om een Windows XP Office probleem te gaan.
Opgelost door op een Intel-Mac Windows XP Office te draaien via VMWare Fusion. Daarna kon het document/de template vlot op andere Windows PCs worden overgedragen zonder dat het ooit nog "aanzwol". Ik weet niet of dit een optie is in jullie geval, maar ik vond het toch het vermelden waard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan