Bij cel met waarde "x" in specifieke range een inputbox die waarden verandert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marc89

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2013
Hallo,

Vanuit mijn werk heb ik een code nodig die het volgende doet:
Bij waarde "xxx" een inputbox, waarbij input = j zorgt voor verandering van cel (i, 5) in cel (i, 11).
Dit alles binnen de range van Sheets("Deel 2").Range("M7") t/m laatst gevulde cel.
Op dit moment heb ik een code waarbij ongeacht wat er in de kolom M staat, hij vanaf M7 tot aan M120 (dit heb ik nu nog vast, maar die M120 moet dus tot laatst gevulde cel lopen, ik weet niet precies hoe dat moet).

Dit heb ik nu:

Code:
Dim i7 As String

For i = 7 To 120
    Set a1 = Sheets("Deel 2").Cells(i, 5)
    Set a2 = Sheets("Deel 2").Cells(i, 11)
    Set a3 = Sheets("Deel 2").Cells(i, 13)
    Set a4 = Sheets("Deel 2").Cells(i, 18)
    i7 = InputBox("Er is een verschil." & vbNewLine & "Wilt u de waarden gelijkstellen? j = ja, n = nee.", "Keuze aanpassen")
    If a3 = "xxx" Then a4.Value = i7
    If i7 = "j" Then a4 = "j"
    If a4 = "j" Then a1.Value = a2.Value
Next i

Dit stukje heb ik zo opgesteld met een hoop gezoek op het internet, en het zal vast makkelijker en korter kunnen. Ik ben dus nog niet zo heel bedreven in VBA en hier loop ik dan dus vast. Helaas kan ik geen voorbeeldje sturen ivm geheimhouding..

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Geef bij de 'Range' een kolomletter aan die tot het einde ook gevuld is...
Code:
For i = 7 To Sheets("Deel2").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie! Ik ga deze direct proberen. Weet je ook waarom mijn code voor elke cel in range 7 t/m 120 de inputbox oppopt? Terwijl ie alleen tevoorschijn moet komen als er "xxx" staat...

Dan zou je het zo moeten aanpassen
Code:
If a3 = "xxx" Then i7 = InputBox("Er is een verschil." & vbNewLine & "Wilt u de waarden gelijkstellen? j = ja, n = nee.", "Keuze aanpassen")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan