Bij conversie 97 naar 2002 groeit mdb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anne-Marie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
299
Bij het converteren van een backend database met alleen maar tabellen ( 4 mb groot) van ACCESS 97 naar 2002, blijkt de database ineens 3 mb groter te zijn. Ivm een intern netwerk geeft dit extra vertraging. Waar komt die 3 mb vandaan en nog belangrijker, hoe raak ik die 3 mb weer kwijt?
 
Dat zullen de nieuwe features van 2002 wel vooroorzaakt hebben.
 
Hoe communiceer je met de backend dan? Access haalt volgens mij alleen de benodigde gegevens op en niet de hele DB. Veel vertraging kan het nooit zijn.

Maar idd, het zal wel liggen aan de extra functionaliteiten die zijn toegevoegd aan Access. Die moeten toch ergens opgeslagen worden.

Ik neem aan dat je comprimeren en herstellen al geprobeerd hebt?


Grtz,
 
Nog wat aanvulling

Het comprimeren en herstellen heb ik geprobeerd zonder resultaat. In het front-end gedeelte staan alle formulieren, Queries en rapporten ( 2,5 mb groot) die gekoppeld staan aan de backend.
De problemen (traagheid e.d.) doen zich vooral voor als men vanuit een andere vestiging inlogt. Ligt dit aan ACCESS (wat bv de ICT bij ons als reden opgeeft is dat ACCESS iedere keer de data over de lijn moet halen) of aan de (snelheid van) verbindingen?
Verder zat ik te denken. Als ik een lege database maak in ACCESS2002 is hij maar 150 kb. Als ik hierin de tabellen importeer kan ik dan de extra mb's omzeilen?
 
Lege DB en dan importeren zou kunnen helpen, echter denk ik niet dat het heel veel zal schelen.

Of Access alle gegevens over het lijntje trekt of slechts de gegevens die gevraagd zijn ligt aan de backend DB. In jouw geval zal slechts dat over het lijntje gaan dat gevraagd wordt.
Alleen als de backend DB via ODBC gekoppeld is aan de front-end kan het voorkomen dat alles over het lijntje gaat. En dan alleen nog maar in het geval dat de backend database de vraag niet snapt. Dan worden alle tabellen die in de vraag genoemd worden teruggestuurd en mag Access het zelf uitzoeken.

Je zou kunnen overwegen om eens een netwerk monitoring tool in te zetten om te zien waar de bottleneck ligt. Maar dan moeten andere applicaties lijkt mij vergelijkbare problemen laten zien...


Grtz,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan