• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij de ene cel optellen bij andere cel aftrekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

coen17stam

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2010
Hallo,

Volgens mij iets dat heel simpel is op te lossen maar ik kom er niet uit en weet niet hoe ik dit moet googlen.

Ik wil dat als in cel A1 van 100 naar 101 gaat dat is cel B1 er 1 af gaat. gaat cel A1 van 100 naar 109 dan moet er dus 9 af in cel B1 enzovoort.

Coen,

plaats even een excelbestand waar wat meer info in staat, bv waardoor A1 meer/minder wordt

Ik kan hem helaas niet plaatsen, maar cel A1 wordt kleiner of groter met een countif formule in deze cel welke verwijst naar een ander tablad dat de woorden telt in een reeks cellen

coen, ik zie zo 123 nog niet wat je nu wilt

Veel meer info staat daar nu ook weer niet in.

Hi, Wat ik wil is dat als CEL B2 7 wordt ipv 6 dan moet CEL E2 4 worden. Met ander woorden zodra er in cel B2 een bijkomt dan moet er in cel E2 een af. Mocht het nog niet duidelijk zijn laat het me weten dan probeer ik het nog duidelijker uit te leggen.

Laatst bewerkt:
Hi Marcel,

Helaas is het niet zo makkelijk, Het totaal is namelijk een SOM in cel H2 = B2+E2

Untitled.png Het totaal blijft inderdaad wel altijd dezelfde waarde verdeel over de twee cellen B2 en E2

Laatst bewerkt:
Dat begint op een kringverwijzing te lijken: H2 = B2+E2 en E2 = H2-B2.
Ergens moet die 115 (of 96) toch vandaan komen?

Als ik de methode van sylvester hanteer dan krijg in inderdaad de melding dat het een kringverwijzing is. Wat wel werkt is nu de formule weghalen dat in H2 staat en vervangen met het getal dat er in staat (115) dan in E2 = H2-B2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan