bij defragmenteren geeft de pc volgende foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
dit is de foutmelding die ik krijg(ongeveer) iets van: het volume is gedefragmenteerd maar bepaalde delen konden niet gedefragmenteerd worden: 3Dmark05. dit is egter 600 megabyte van de 6,6 gigabyte die ik heb staan op C!!! en er is dus nog een fragmentatie van ongeveer 13 procent:confused: hij geeft die foutmelding al na 17 procent, dus ongeveer in het begin en dan stopt hij:( hoe kan ik dit omzeilen?

P.S. kheb ook al in veilige modus geprobeert

ken dit probleem alleen van 98

Zie hier het 98 verhaal, mogelijk dat MsConfig bij XP in bepaalde situaties ook nodig is. LetOp Als je NTFS hebt zal sandisk niet werken.

Defragmenteren in 98

Voor de zekerheid eerst opstarten met opstartdiskette en run ScanDisk.

Reboot, run via start,uitvoeren MsConfig (gewoon intikken en een enter geven),
Kies dan voor diagnostisch en ........, vink dat aan,
en klik op OK.

Dan opnieuw opstarten, je ziet dan een menu, kies daar voor gewoon starten (de eerste) en MsConfig selecteerd voor jou alleen het noodzakelijke.

Hierdoor zal je als je gebruikers hebt gedefiniëerd, niet meer kunnen inloggen, maar dat geeft niet na een [Esc], gaat hij gewoon verder.

Nu zal defrag wel door gaan.

Eric.

ehm, zieje niet dat dit de sectie xp is:confused: ik heb dus xp en dus heb ik ook NTFS

Dat zeg ik toch.

quote :
Mogelijk dat MsConfig bij XP in bepaalde situaties ook nodig is.

Hopelijk zijn de lettertjes niet te klein.

MsConfig doet het in iedergeval in XP

Eric.

Laatst bewerkt:
Hallo Skelle

In NT kunnen programma's alleen direct de schijf benaderen als de gebruiker ja heeft geantwoord op de vraag of hij weet dat dat problemen kan geven.

Mogelijk heeft een knappe kop dit omzeild. Pinnacle kan het in ieder geval, want ik had een keer een door pinnacle opgeslagen file die niet deed wat hij moest doen en deleten ging ook al niet. Toen maar de hele map weggegooid, dat lukte gelukking wel.

Overigens heb je al geprobeerd eerst de schijf op fouten te laten controleren ?

Eric.

het is me dus nog steeds niet gelukt:confused: ook bij de andere partitie(die op dezelfde schijf staat) wil het nog steeds niet lukken

Als je XP pro hebt

Je doet het toch wel als administrator ?

Eric.

Home heb ik geen verstand van, kan in veilige modus naar administrator, maar wat dat doet weet ik niet.

ook bij administrator geeft hij dezelfde melding(altijd met futuremark te maken, die heb ik zelf al eens verplaatst naar andere partitie, maar dan zegt die nog steeds dat sommige bestanden niet gedefragmenteerd kunnen worden:confused: ik zit nu op mij windows schijf met een fragmentatie van 18%!!! ik ben dus bang dat hij op een dag overgefragmenteerd geraakt en dat ik niet meer kan opstarten:evil: )wat mij ook is opgevallen dat in veilige modus als ik rechtstreeks naar defragmenteren wil gaan(door eigenschappen van harde schijf) dan zegt die dat er geen defragmentatiesoftware is geinstalleerd... nu zie ik ook ineens dat dit in normale modus zo is, ik defragmenteerde vroeger normaal altijd via schijfbeheer, maar sins een herinstallatie van windows op een andere schijf(huidig) kan ik dus niet meer defragmenteren. bij het installeren gaf hij wel een foutmelding van een DLL-bestand(weet het zo ff niet meer welkeen het was, maar zal nog es zoeken) die heb ik dan later wel truggezet dmv dll-files.com

nu mijn vraag dus: ik zoek defragmentatiesoftware(terwijl ik nogtans dacht dat dit standaard was:o)

dit helpt nog steeds niet(dit programma wil zelf niet defragmenteren:confused: )

Dan weet ik nog maar een oplossing

Hallo Skelle,

NTFS schijven kun nog veel hogere fragmentatie aan, zonder te gaan hangen. In de tijd van NT4 hield MS stug vol dat defragmentatie niet nodig was. Je had toen Diskkeeper die in het gat dook. Heb er nog een oude vesie van liggen.

Maar wil je terug, dan is de enige mogelijkheid die ik weet, backup maken, partities verwijderen en weer aanmaken, formatteren en alles terug zetten. Geen Ghost, want dan houd je het probleem.

Eric.

kan het niet zijn dat die schijf gewoon te vol staat? waardoor het moeilijk wordt om bestanden te verplaatsen?

de helft gebruikt :confused: nu heb ik 3dmark 03 en 05 eraf gesmeten en ik heb het gevoel dat hij gedefragmenteerd is:) er staat in ieder geval nog 0 procent fragmentatie, maar tog blijft hij de meldin geven dat er bestanden zijn die niet gedefragmenteerd kunnen worden terwijl er geen enkel bestand in staat:( op mijn andere pc geeft hij die melding niet(tes wel home edition, maar dat maakt tog geen verschil uit?)

mja, als ge 0% fragmentatie hebt is t probleem blijkbaar opgelost :p however het gegaan is

dat het home is maakt normaalgezien geen verschil uit, ofte het zou mij toch sterk verwondern

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan