bij downloaden ook veel verzonden bytes

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik wil op een website een bestand downloaden.

Echter wanneer ik de download start en ik klik mijn verbinding aan rechts onderaan zie ik de ontvangen bytes snel optellen, maar de verzonden bytes tellen ook snel op.

Betekent dit dat er gegevens van mijn pc worden afgehaald ?

Mijn firewall staat wel aan.

Nee, dit is chit-chat tussen jouw pc en de server waarvan je download.

Het komt op het volgende neer. Je computer gebruikt het protocol tcp/ip om te kunnen communiceren op internet met andere computers. Alle computers die op internet komen, gebruiken dat protocol.
Tcp/ip bestaat zelf ook weer uit een aantal protocollen. De belangrijkste zijn tcp en ip (transmission control protocol en internet protocol). Tcp is een verbindingsgericht protocol, wat inhoudt dat het controleert of de verzonden gegevens ook wel juist zijn aangekomen. Daarom stuurt het tcp/ip protocol ook gegevens terug naar de zender, ter bevestiging van de ontvangst van de gegevens die jij binnen hebt gekregen. Maar ook als er bijvoorbeeld een datapakketje in de verzending ontbreekt, verstuurt tcp/ip een berichtje naar de zender waardoor dat datapakketje opnieuw naar jou verstuurd wordt.

Om de verbinding tussen jouw pc en de server in stand te houden gedurende de download worden er voortdurend pakketten heen en weer gestuurd. Ik weet niet wat je precies onder 'veel' verstaat?

Nee, het is ok nu.
Was gewoon niet zeker.Allemaal bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan